Een goede avond!

Fonograaf

Stamgast
Beste Synthforummers,

Ik ben Fonograaf, al tijden bezig met muziek, dan weer meer, dan weer minder en dan vooral met de samplekant van de elektronische muziek die er ook zeker historisch is, kijk maar naar de BBC Radiophonic workshop en consorten !

Het begon allemaal toen ik lang geleden een eigen sample-bibliotheek begon aan te leggen. Daar ben ik nooit meer mee gestopt, vele duizenden geluiden verzamelde ik en verwerkte ik vervolgens in muziek geïnspireerd op de elektronische helden uit de UK, althans, dat is de bedoeling (BoC,AFX, BRA) maar ook andere helden zoals Felix da Housecat uit de US, Underworld en The Chemical Brothers zijn mijn favorieten.

De laatste tijd probeer ik mij tevens nog andere geluidsbronnen eigen te maken, m.n. zowel digitale als analoge synthesizers. Ik lees er boeken over en ga binnenkort een mini-modulaire synthesizer bestellen, waarover in een ander topic meer.

[l]https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1730202#post1730202[/l] dit topic

Het ontwerpen van geluiden bij de bron zelf, dat fascineert me nu. Deze geluiden dan gebruiken voor iets muzikaals is helemaal het einde.

Ik zou het erg leuk vinden om met een paar lui feedback op elkaars tracks te geven zodat we elkaars 'mentor' een beetje kunnen zijn en zo steeds beter worden. Uiteraard wél rekening houdend met de stijl en het genre die de ander wil maken. Ik smijt tracks liever niet online, maar delen via andere media moet kunnen (e-mail oid).

Groetjes,

Fonograaf

Top ik heb je Ge-PM-ed.

Welkom waarde Fonograaf!

zowel digitale als analoge synthesizers.

Dis fascineert me. Er lopen hier toch wat gasten rond die wat extremer zijn in keuze, ware het analoog of digitaal. Ben zelf een voorbeeld van de laatste categorie. Je zult wel wat discussies gaan tegenkomen over deze schijnbaar onoverbrugbare kloof :D. Ik ben dan ook benieuwd naar je input.

Ik smijt tracks liever niet online, maar delen via andere media moet kunnen (e-mail oid).

Waarom niet online als ik vragen mag? Kan geheel en al anoniem en het levert je wat gemakkelijker en sneller feedback op.

Welkom waarde Fonograaf!

Dis fascineert me. Er lopen hier toch wat gasten rond die wat extremer zijn in keuze, ware het analoog of digitaal. Ben zelf een voorbeeld van de laatste categorie. Je zult wel wat discussies gaan tegenkomen over deze schijnbaar onoverbrugbare kloof :D. Ik ben dan ook benieuwd naar je input.

Waarom niet online als ik vragen mag? Kan geheel en al anoniem en het levert je wat gemakkelijker en sneller feedback op.

Wat betreft de keuze analoog of digitaal - ik denk dat ik nog te erg een beginner ben om die keuze te kunnen maken. Ik lees nu boeken en sla straks aan het knutselen met beginner-vriendelijk materiaal. Dan zal het wel duidelijk worden. Ik ben wel heel erg een kindje van de digitale generatie, echter, en de samplemanipulatie is ook allemaal digitaal :)

Maar uiteindelijk gaat het me om vette geluiden, aan welks wieg ik zelf gestaan heb. Of ik ze nou zelf opgenomen heb, ge-emuleerd uit een digitale of met stroompjes uit een analoog :) Dus misschien maak ik die keuze wel niet :D

Wat betreft tracks online gooien: ik zie er de meerwaarde niet echt van. Liever wat persoonlijkere feedback en contact, zoals gelukt is met al één forummer, wat erg tof is.

Bedankt voor 't welkom

Beste forumleden,

Graag gooi ik deze topic nog even omhoog, zodat nieuwe mogelijkheden tot uitwisseling zich kunnen realiseren.

Met vriendelijke groeten,

Fonograaf

Back