Microphone icm preamp werkt niet in PT10

Mark66

Ingeburgerd
Dag allemaal, ik zit met het volgende probleem.
Ik heb hier een Rode NT1A microfoon die ik maar niet aan de praat krijg in Pro Tools. Heeft iemand een oplossing voor me?

Het is als volgt aangesloten:

- Rode NT1A - Preamp - Mic Input
- Preamp - Mic output naar line input 1 geluidskaart
- Geluidskaart 48V aan en ook op de Preamp
- Pro Tools Input (Main Out L/R Stereo) Output (Built-in Microphone 1)

Ik krijg signaal binnen op mijn Preamp maar in Pro Tools werkt het niet. Iemand enig idee wat ik vergeten ben of wat ik fout doe?

Preamp: Focusrite Voicemaster Pro
Geluidskaart:Focusrite Scarlett 6i6

Waarschijnlijk heb je de verkeerde input geselecteerd in Pro Tools. Je moet als input line in 1 van je Scarlett selecteren. Zie je in Scarlett Mixcontrol het signaal wel binnen komen?

En 48V op je geluidskaart is niet nodig, dat wordt al gedaan door je Voicemaster.

Als ik je input settings bekijk lijkt het alsof je playback engine verkeerd geselecteerd staat.

Setup tab > playback engine > en jouw geluidskaart selecteren.
Als het dan nog niet werkt dan moet je misschien je i/o settings bij hetzelfde setup tabje op default zetten.

Idd je scarlet kiezen ipv inboard mic

Dank voor alle snelle reacties. Het vreemde is dat bij 'Playback engine' al mijn geluidskaart op Scarlett staat ingesteld. Ik kan alleen kiezen bij input: Built in MIC 1 of 2. Iemand een ander idee waar het aan kan liggen?

even een andere interface kiezen, dan weer terug naar je scarlett.
daarna bij de IO settings een nieuwe input aanmaken en toewijzen?

even een andere interface kiezen, dan weer terug naar je scarlett.
daarna bij de IO settings een nieuwe input aanmaken en toewijzen?

Dank Elektrovolt, dit was de oplossing!

Precies, mocht er geen signaal binnenkomen, gewoon even naar IO settings -> alle inputs en outputs verwijderen -> op default klikken.

Ook dat nieuwe gedoe met bus doorlus ellende naar outputs
Tis er niet echt duidelijker op geworden allemaal

Back