Cubase 5.5 tagging in Mediabay

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Ik zit met een vraagje over de Mediabay in Cubase. Bij het taggen van audiofiles, wordt er automatisch een copy gemaakt van het origineel met als resultaat dat ik twee keer dezelfde file zie waarvan er eentje getagged is.

Mijn vraag: Wat doe ik fout, of wat moet ik aan-/uitvinken? De manual brengt me niets verder.

Thanks KT. Nu heb ik het artikel doorgenomen, twee keer zelfs, maar zie geen informatie over de copieën die worden gemaakt na het taggen, waarom dit gebeurt en hoe ik dit kan voorkomen.

Anyone else?

Laatst gewijzigd:
Voor de duidelijkheid hierbij twee screen dumps. De eerste is van de situatie voor het taggen. De geselecteerde sounds wil ik getagged hebben.

De tweede laat zien wat er gebeurt zodra en een sub category heb gekozen. Je ziet dat de geselcteerde sounds nu gecopieerd zijn.

Attachments

• Voor taggen.jpg
    Voor taggen.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 120
  • Na taggen.jpg
    Na taggen.jpg
    60,6 KB · Bekeken: 113
Voor de duidelijkheid hierbij twee screen dumps. De eerste is van de situatie voor het taggen. De geselecteerde sounds wil ik getagged hebben.

De tweede laat zien wat er gebeurt zodra en een sub category heb gekozen. Je ziet dat de geselcteerde sounds nu gecopieerd zijn.
Ik kan niets lezen op die veel te kleine screenshot. De bestandsnamen lijken mij hetzelfde, maar 2 dezelfde bestandsnamen in dezelfde folder kan gewoon niet.

Ik weet niet hoe ik een plaatje kan plaatsen op zo'n manier dat ie op normaal formaat wordt weergegeven. Origineel formaat is 1920 x 1080.

De bestandsnamen zijn inderdaad hetzelfde, van het origineel en de kopie. Als ik dezelfde bestanden in Explorer bekijk, is er telkens maar 1 exemplaar aanwezig. Het lijkt er dus op dat ze in CB zelf worden gedubbeld. Soms kan ik de dubbelen verwijderen, soms ook niet. Ik ben er nog niet uit wanneer het kan en wanneer niet.

Misschien een filter actief dat zowel TAGGED als UNTAGGED bestanden weergeeft?

Nope. Ik kan althans een dergelijk filter niet vinden. En als ik een bestand tag, dan is het getagged zou je zeggen. Een bestand kan volgens mij niet zowel getagged zijn als ongetagged.

Ik vind het maar een vreem dingetje. Kom maar door Raphie, ticket aanmaken? :D.

Beetje krom verwoord van me dokter, sorry :D.

Ik ga eens even kijken wat er hier gebeurt in de Mediabay, is wel Cubase 7.

Vind het maar een raar probleem, dat moet op te lossen zijn :).

Ik test het strak ook even voor je uit, maar ik vermoed dat er bij mij geen dubbels worden aangemaakt :)

Geweldig. Ik wacht het graag even af dan. Het gaat regenen en ik wil graag een saai klusje doen. Ruim 75.000 sounds taggen komt wel aardig in de buurt ;).

Net zoals ik dacht, geen dubbels hier. Check eens met die subcategorien, mss toont hij zowel categorie als subcategorie omdat de filter zo ingesteld is.

Ik heb je gelinkt naar dat artikel omdat daar ongeveer alles instaat wat er is over tags in Cubase dokter.
Vorige keer zat je ook met zo een vreemd probleem over groove agent one waar je cubase niet hetgene deed wat het moest doen: https://www.synthforum.be/forums/showthread.php?t=176293

Misschien de voorkeurs-instellingen een s opslaan en dan resetten ?

Net zoals ik dacht, geen dubbels hier. Check eens met die subcategorien, mss toont hij zowel categorie als subcategorie omdat de filter zo ingesteld is.

Ik heb je gelinkt naar dat artikel omdat daar ongeveer alles instaat wat er is over tags in Cubase dokter.
Vorige keer zat je ook met zo een vreemd probleem over groove agent one waar je cubase niet hetgene deed wat het moest doen: https://www.synthforum.be/forums/showthread.php?t=176293

Misschien de voorkeurs-instellingen een s opslaan en dan resetten ?

Hier in Cubase 7 ook geen dubbels.... Misschien idd ff je preferences wegpleuren. En anders een ticketje bij Steinberg? Supporten ze 5.5 nog?

Dank heren. Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld. Ik denk dat ik gewoon beter een investering kan gaan doen in een nieuwe (dedicated) pc en waarschijnlijk is mijn Cubase gewoon versleten en wordt het ook hier tijd voor een nieuwe :). Even door de zure appel heen bijten. Ticket gaat pas daarna ;).

Ik heb die ticketservice eigenlijk nog nooit gebruikt...
Veel leuker om je cubase problemen ergens op een audioforum te posten niet?
Verder gebruik ik een legale versie maar ik merk weinig verschil met de illegale die ik in vroegere tijden draaide,
buiten het feit dat die het niet doet zonder dongle en dat je dat rotding dus steeds bij de hand moet hebben.

Ik heb die ticketservice eigenlijk nog nooit gebruikt...
Veel leuker om je cubase problemen ergens op een audioforum te posten niet?
Verder gebruik ik een legale versie maar ik merk weinig verschil met de illegale die ik in vroegere tijden draaide,
buiten het feit dat die het niet doet zonder dongle en dat je dat rotding dus steeds bij de hand moet hebben.

Lijkt me inderdaad soms wat lastig, hoewel ik zelf Cubase nooit buitenshuis gebruik. Dus dat ding zal ik altijd wel ergens in de buurt hebben liggen. Eerst een nieuwe pc en dan direct daarna een nieuwe Cubase dan maar.

Back