Vervangen foam-pads tussen sliders van Juno 106

JurgeN

Ouwe rot
Hoi,

Bij het schoonmaken van m'n Juno106 bleek dat de foam-pads (weet zo gauw even geen andere omschrijving) die tussen de sliders en het front-panel zitten helemaal verkruimeld waren eigenlijk geen bijdrage meer leveren aan het stofvrij houden ervan.

Weet iemand hier een goede vervanging voor?

Alvast bedankt,

JurgeN

Ik gebruik zelf van dat "hobbyfoam" van de hobbywinkel.

JurgeN, en andere geïnteresseerden,

Zelf ook met dat probleempje gezeten. Internet afgestruind en op Youtube bij 'Syntegrator' uitgekomen.
Restauratie van een Ju106 in 30 delen, inclusief vervanging van de door jouw gezochte foam.
Het is een lange zit, maar voor een DIY'er zeer de moeite waard!

JurgeN, en andere geïnteresseerden,

Zelf ook met dat probleempje gezeten. Internet afgestruind en op Youtube bij 'Syntegrator' uitgekomen.
Restauratie van een Ju106 in 30 delen, inclusief vervanging van de door jouw gezochte foam.
Het is een lange zit, maar voor een DIY'er zeer de moeite waard!

Ik hwb de video's bekeken en het is zeer interessant. Ik zag ook dat dit wordt besproken in part 20 en 21.

Weet dus nu dat ik op zoek kan gaan naar dun neopreen rubber..

Bedankt voor de info, hier kan ik wat mee

JurgeN

Neopreen inmiddels binnen. Helaas is dit niet wat ik zoek. Dit is Neopreen stof, niet het foam. Ik ga morgen bij een watersport zaak hier in A"dam langs om te kijken of zij wellicht weten waar zoiets vandaan te halen.

Toen ik gisteren een collega vroeg of die niet een winkel weet die neopreen verkocht (zij heeft duiken als hobbie) ook nog iets anders tegen wat wellicht ook bruikbaar is: een muismatje :okdan: Daaronder zit ook iets dergelijks (2mm dik. Na nog een keer meten moet ik eigenlijk 1mm dik neopreen hebben, maar wellicht kan ik dat gebruiken)

De zoektocht is nog niet voorbij....

JurgeN

Back