CS2X XG Harmonica klank klinkt beetje vals

PSR8000

Stamgast
In een huis met een ongeisoleerd dak erop
Hallo Allemaal,

Sinds een dag of 4 de CS2X gekocht maar gisteravond was ik beetje aan het rommelen met programmeren en had ik in 1 laag de XG Harmonica als layer voice gebruikt.
Ging tijdje goed maar na verloop van tijd al programmerende begon het ding steeds meer arabische klanken te geven:D
De harmonica klank zorgde voor die aparte muzikale sfeer.
Tijdens de koop heb ik die voice niet bespeeld en leek op zich gewoon prima in orde.
Mijn vraag is of dit verschijnsel bekend is bij jullie van de CS serie?
En moet ik mij zorgen gaan maken of de kwaal nog erger gaat worden?
Die ene valse stem kan mij niet zo bommen, er zitten genoeg varianten op die er veel op lijken maar hoop echt niet dat ik straks alleen maar arabische muziek kan gaan maken ermee.
En had overigens nog niets geprogrammeerd met de PEG, daar heb ik gelijk naar gekeken maar die stonden voor alle lagen gewoon vlak.

Pitch kan ook door andere bronnen gemoduleerd worden. Probeer een alle inputs van de modulatie matrix uit te zetten (LFO, andere envelopes etc, die wellicht per ongeluk aan de voice zijn toegewezen. Echte harmonicas zijn ook altijd vals dus misschien heb je iets een extra zetje gegeven. Kom je er niet uit dan kun je een reset proberen en/of de factory presets laden. Werkt dat niet dan kun je'm naar Syrie sturen, of naar Geert, om 'm te jennen.

Tja ik heb op de 8000 toch weleens de Harmonica bespeelt maar die klonk toch echt niet zo islamitisch als de CS2X nu doet.
Ook als ik in Multimode werk, dus de CS als XG toongenerator gebruik komt dat gekke geluid weer tevoorschijn.
Als Geert bereid is de aanschafprijs te betalen dan mag hij hem wat mij betreft in vuur en vlam zetten.
Reset heb ik eigenlijk al gedaan toen hij boven voor de PC stond..
De factory presets zal ik gaan inladen als ik een betere MIDI interface heb want durf met het rommelding waar ik nu noodgedwongen mee moet werken een sysex acties te gaan uitvoeren.

Later vanmiddag zat ik mij te bedenken dat mijn PSR 400 ook dit verschijnsel vertoonde toen hij wat op leeftijd kwam.
Misschien wel een Yamaha verschijnsel :-)
Dank voor de reactie elk geval..

Tja ik heb op de 8000 toch weleens de Harmonica bespeelt maar die klonk toch echt niet zo islamitisch als de CS2X nu doet.
Ook als ik in Multimode werk, dus de CS als XG toongenerator gebruik komt dat gekke geluid weer tevoorschijn.
Als Geert bereid is de aanschafprijs te betalen dan mag hij hem wat mij betreft in vuur en vlam zetten.
Reset heb ik eigenlijk al gedaan toen hij boven voor de PC stond..
De factory presets zal ik gaan inladen als ik een betere MIDI interface heb want durf met het rommelding waar ik nu noodgedwongen mee moet werken een sysex acties te gaan uitvoeren.

Later vanmiddag zat ik mij te bedenken dat mijn PSR 400 ook dit verschijnsel vertoonde toen hij wat op leeftijd kwam.
Misschien wel een Yamaha verschijnsel :-)
Dank voor de reactie elk geval..

Als je het niet op andere patches hoort dan lijkt het mij toch een instelling te zijn. Staat je modwheel bv wel dicht? Ik ken alleen de cs6x, maar die is toch wezenlijk anders, zodat ik je niet verder kan helpen.

Vengeance heeft ooit een set gemaakt voor de CS2X,,
Ik heb zelf de CS1X,, 2x zelfs,
En tja, k heb er zelf pads voor gemaakt , en die heb ik al rot gebruikt...
.. Er kan veel verkeerd ingesteld staan, maar de rom sounds zijn toch meestal de fabrik settings ,?
of er moet iets in de system prefs verkeerd staan.. van intonatie of zo ??
Soit, ik zeg maar ... :)

Nou het probleem is dat ik het instrument te kort heb om er helemaal zeker van te zijn dat het een instelling is of dat er in de klank chip iets niet helemaal lekker zit.
Zoals ik al eerder zei kan ik best om die valse toon heen werken maar ja als dat bij veel meer klanken gaat gebeuren wordt het toch best lastig er leuke muziek uit te gaan halen.
Mod wheel stond gewoon dicht en die doet in XG modus beetje vibrato aan de klank toevoegen of bij sommige synthesizer klanken naast vibrato ook het filter beetje donkerder maken.
Ook nog een paar keer met die valse stem de Pitch bend paar keer bewogen om te kijken of het misschien slijtage van de potmeter kon zijn.
Nee de CS6X is weer hele andere koek dan de 2 versie.
Ik gaat het instrument verder nog nauwlettend onderzoeken en beluisteren of ik nog meer vreemde toon afwijkingen kan waarnemen.

Vengeance heeft ooit een set gemaakt voor de CS2X,,
Ik heb zelf de CS1X,, 2x zelfs,
En tja, k heb er zelf pads voor gemaakt , en die heb ik al rot gebruikt...
.. Er kan veel verkeerd ingesteld staan, maar de rom sounds zijn toch meestal de fabrik settings ,?
of er moet iets in de system prefs verkeerd staan.. van intonatie of zo ??
Soit, ik zeg maar ... :)

Ja daarom vind ik het zo apart dat het maar bij 1 klank is tot zover ik kan beoordelen.
Ga ook nog eens in de systeem instelling duiken om te kijken of daar is vreemds staat ingesteld al zou dat niet moeten kunnen omdat ik hem al een keer gereset hebt.

Back