korg monotron delay vraag

klinkske

boeketje voor de vrouw
Hey hey

Ik heb een monotron delay die ik gebruik om mijn synth(s) van wat extra te voorzien. Het vervelende is dat de output stereo is en als ik naar mijn patchbay ga of mixer wordt het vroeg of laat een mono kabel.
Ik trek de jack dan half uit en 75% d tijd werkt dit, maar soms krijg ik problemen - tijdens de opname natuurlijk (o dan Murphy)

hoe los ik da op? Een stereo jack en een kant afknippen en dan zo naar een mono plug?
thx

Als ik een mono jack insteek heb ik geen geluid. Als ik een stereojack bijna helemaal insteek, speelt soms de speaker, en heb ik soms geluid via de kabel. Soms niet. Soms heb ik de indruk dat ik 'm aan 't wurgen ben. Als ik de stereo jackkabel ongeveer 75% insteek heb ik plots een luide brom. Anyway. Ik moet er echt wat op verzinnen. In de handleiding staat dat je geen mono jack als output mag gebruiken (omdat je dan vermoedelijk links & rechts kortsluit)

Zelf kabeltje maken met aan de ene kant een stereo plug en aan de andere kant een mono plug (enkel links aansluiten).
Dit zou moeten werken denk ik.

OK, vaag :? Ik heb er nooit op gelet welke kabel ik voor de monotrons pak, en w\volgens mij heb ik hier nooit last van gehad.
Maar als je een stereo jack gebruikt en deze er helemaal insteekt, wat doet ie dan? Dat zou toch gewoon moeten werken?? Alleen heb je dan dual mono of hoe dat ook heet

lees nog een keer mijn 1e post aub

Back