Cubase herkent geen nieuwe midikanalen na startup

musicheaven

Ouwe rot
Al mijn midikanalen en external instruments werken perfect, alles wordt mooi geladen., maar dat zijn enkel de instrumenten die via midikabels verbonden zijn met een midex-interface.

Mijn synths (bv subphatty) die via usb verbonden is, wordt herkend indien deze aanstaat als ik cubase opstart, maar als ik bv de subphatty (die dus via usb midi verzendt en niet via een midikabel) aanzat NADAT ik cubase heb opgestart, wordt deze niet meer herkend door cubase. Ik dacht trouwens dat hetzelfde zich voordeed als je midikanalen via midikabels toevoegde nadat cubase was opgestart.

Is er een workaround (ergens in cubase waar je ff cubase naar nieuw toegevoegde midikanelen of zo laat zoeken - of iets anders) of is dit gewoon inherent aan cubase? (en moet je dus al die apparaten die via usb midi krijgen al aanschakelen bij het opstarten van cubase?

(en moet je dus al die apparaten die via usb midi krijgen al aanschakelen bij het opstarten van cubase?

idd, ik denk van wel,, Hier is't zo.
.

Stephen, je bedoelt dat je dat 'probleem' ook hebt? Vind ik wel vervelend, heb niet altijd alles aan te schakelen als ik nog niet weet of ik het ga gebruiken...

tja, idd, Ik moet zelfs eerst mijn macbook met midex8 opstarten van accu vooraleer ik de rest van synths opzet, Anders start de midex 8 niet op,,
De Midex krijgt anders al direct midi signalen op al z'n input ports,,

alles wat van of naar de midex komt werkt perfect; ik moet weliswaar de midex eerst aansluiten voor cubase ('maar dat gebeurt automatisch omdat die via usb opstart tezamen met de pc), de synths die via midi met de midex zijn aangesloten hoeven zelfs niet aan te staan als ik cubase opstart (kunnen achteraf ook nog zonder problemen gestart worden), maar de zaken via usb moet ik vooraf echt aanzetten, anders krijg ik het bericht bij het opstarten van cubase 'midi channels not mapped' en kan ik die later (tenzij er een oplossing is) niet meer laten herkennen door cubase

ja idd, ik kan volgen,, is hier ook zo met de UC-16,, enz, controllers,

Bwa, als het ivm de warmte is dat je ze niet opzet van in't begin,, "t is nu toch te warm om te producen" 8)8)

neen ivm
stroomverbruik en slijtage

kga wel eens testen of je ze niet kan aanzetten bij opstarten en dan weer afzetten; misschien worden ze dan wel herkend als je ze later weer aanzet

bwa,, Ik kijk liever ook niet naar m'n elec teller als alles op staat,
maar liever effe alles betrouwbaar hebben bij't producen, dan op dat moment zitten wrekken,

Het is geen probleem, cubsse initialiseert midi tijdens het opstarten, alles wat je daarna aanzet moet je cubsse opnieuw voor opstarten

Back