Motif XF White edition

Bartology

Big member
Yamaha komt met iets nieuws (hmmm...?)

Er komt ter ere van het 40 jarige jubileum van Motif (of eigenlijk de Yamaha synthlijn) een witte uitvoering van de Motif XF.

https://www.youtube.com/watch?v=VE_QdkR3EYg

Wel een beetje vreemd, verder verandert er niets, alleen de Motif XF is gebleekt. :erm:

Opwindend :frons:

Ik vind het jammer dat Yamaha het zo laat liggen. Op zich is de Motif een prima apparaat met mooi geluid, maar ik mis de leuke speelse en bijzondere en verrassende apparaten. Inmiddels is de hele synth hardware markt zo opgeveerd en zowel kleine als grote fabrikanten komen met het ene product na het andere, maar Yamaha kwijnt al jaren weg in de hoek van workstations en elektrieke pianootjes. In vroeger tijden was dat toch wel anders.

Het is toch wel verdrietig te noemen. Als je met zo een synth je rijke 40 jarige jubileum "viert". Het lijkt wel of Yamaha de handdoek in de synth hoek gooit. Maar we blijven hopen....AN2x Yamaha, zo lastig hoeft dat toch niet te zijn?

Een AN2x, een FS2x met een miljoen knoppen, een RM2x met analoge drums en samples en synthengine, een reissue van de de analoge CS reeks ... Of juist iets compleet nieuws. Mogelijkheden zat zou je denken.

Het is toch wel verdrietig te noemen. Als je met zo een synth je rijke 40 jarige jubileum "viert". Het lijkt wel of Yamaha de handdoek in de synth hoek gooit. Maar we blijven hopen....AN2x Yamaha, zo lastig hoeft dat toch niet te zijn?

RS9000 oid, zal nooit gebeuren.. snif.

Op hun (nieuwe) synth site geven ze aan dat ze de wensen van de klanten (gaan) inventariseren:

https://yamahasynth.com/component/k2/item/324-voice-of-customer-and-product-planning

144aba6c568fde2fce1a77afef2ebf5c_L.jpg

Als Yamaha niet veel geld zou verdienen met die Motifs en stage pianos etc zouden ze wel iets anders gaan maken...

Jammer dat ze niet zo creative zijn als Korg maar de Motif is wel een top instrument.

Als Yamaha niet veel geld zou verdienen met die Motifs en stage pianos etc zouden ze wel iets anders gaan maken...

Jammer dat ze niet zo creative zijn als Korg maar de Motif is wel een top instrument.

Ik reageer niet op je bericht maar op je Avatar! Ik ben een groot fan van alles van AP. Heb je die bios film al gezien?

maar de Motif is wel een top instrument.

Zeker waar, maar het zou leuk zijn als ze net als Korg en Roland naast hun vlaggenschip workstation ook wat andere dingen zouden doen. Het lijkt net alsof ze die hele markt vergeten zijn.

Back