Mix out 9090 klipt erg snel

StiebZ

knob twiddlin'
Na het nodige troubleshooting in mijn vers gebouwde 9090 lijkt alles te werken, alleen lijkt me nog iets fout te zijn in het mix out circuit :

Wanneer ik de volume knop van 0 tot 1 uur draai, hoor ik het mix out signaal in volume stijgen, maar draai ik ook maar iets verder en het signaal klipt onmiddelijk en klinkt erg distorted (aanrader voor alle hardcore fans, maar niet echt praktisch voor normaal gebruik).
Dit gebeurt zowel in het linker als rechterkanaal, dus als er iets fout is, dan is het in elk geval 2x hetzelfde fout.

Bij de "0" positie is de weerstand over de potmeter 0 Ohm, dus blijkbaar hoe groter de weerstand, des te groter de volume output.

Hoe kan ik nu dit signaal verzwakken zodat het niet meer klipt ? Een weerstands waarde aan de ingang toevoegen (in serie met C4 en C5) om het ingaande signaal te verzwakken ?

Het circuit lijk op een differentiator, maar helemaal begrijpen doe ik dat precies niet...

Alvast bedankt!

Attachments

• AMP.jpg
    AMP.jpg
    31,3 KB · Bekeken: 88
de individuele outputs werken perfect (getest op zelfde kanaal in mixer), enkel de mix out heeft dit probleem

Het is te lang geleden dat ik een 9090 had maar ik zeg maar wat, heft de mix out en aparte pot en heeft die de juiste waarde ?
Ik zou anders meten wat de max is zonder clippen en die vervangen voor een pot met die waarde.

Clipt de 9090 intern pre-output of is het uitgangssignaal ook daadwerkelijk harder ?

Back