iets anders...

Denniz

Nieuwkomer
Beste forummers, kunnen jullie mij advies geven?

Ik ben op zoek naar een synt met de volgende eigenschappen:
- mooie sounds
- heel erg veel presets
- mogelijkheden om presets iets te veranderen en op te slaan in bv. Een bank ivm bepaalde volgorde.
- wel: piano's, strings, organs, lead synths, niet: drums, techno sounds, ed.
- stevig (podium)
- max 76 toetsen, minimaal 49. (Mag module zijn, plug uk er een midi-keyboard aan.)
- budget: max 1500 euri
- voorkeur: nieuw

De meeste ROMplers/workstations zullen aan je lijst voldoen. Zeker als je ook tweedehands zou overwegen (en ik zou dat doen, als ik jou was).
Ik denk bij je lijst echter op de een of andere manier eerst aan een Yamaha MOTIF (al dan niet de MO's) of een Kurzweil PC3 (al dan niet LE). Waarbij ik voor strings en orgels Kurzweil een streep voor vind hebben op Yamaha.

Maar nogmaals: ook bijvoorbeeld Roland en Korg kunnen echt prima passen bij je wensenlijst. Zowel Yamaha als Kurzweil hebben bijv. qua synthese niet altijd de meest intuitieve interface, IMHO.
Voor podiumgebruik gaat mijn eigen voorkeur uit naar iets zonder adapter, trouwens. Ook geen natuurwet, maar wel robuuster (en meestal universeler, in het geval je adapter kapot of kwijt is).

Leuke klus voor de boeg: uitproberen geblazen!

Workstation:
Zelf heb ik een hele goede ervaring met een Roland fantom g7.
Goede sound,goeie sequencer ,makkelijk editbaar,je kunt er zelfs een muis aan hangen.
alleen het aantal presets is wat aan de magere kant voor roland begrippen.

Soundmodule:
Als je echt voor een soundbeest wil gaan,lijkt me de Roland Integra een hele goede keus.
Meer dan 6000 presets!!!!!!!!!!
Heb er zelf geen ervaring mee,maar ik ken de srx boards die er in zitten,en die klinken zeer goed.
Tis dat ik het geld niet heb,anders zou ik hem er graag bij willen hebben.
Ik zou zeggen kijk eens op de Roland site wat de Integra allemaal in huis heeft.

Succes

Koop een tweedehands Roland Integra 7 en hang er een MIDI-klaviertje aan dat aan je wensen voldoet qua knopjes/schuifjes/feeling/enzovoorts. Dat is waarschijnlijk de meest complete en moderne oplossing voor je budget.

Hoi,
Ik vind de optie van een Integra 7 een interessante!
Zelf zit ik ook erg te denken aan een Roland Juno Stage.

Erg bedankt voor de feedback

Back