Gloomer: de rest heeft gelijk..
je kan in principe net zoveel patterns pakken als je leuk vind.. dat ik nou zo'n lul ben die gewoon 1 pattern pakt.
dat is mijn probleem.. niet de schuld van de apparaten.. dat ik die ene pattern uittrek tot 5minuten herrie..
en dat hoor je terug
vind ik dat erg? Ja en nee... tuurlijk gun ik me luisteraars wel prettige muziek voor de oortjes met afwisseling.
de grote maar zit m in: Die octatrack en machinedrum heb ik niet persee gekocht om degelijke muziek mee te maken.
eerder een soort probeertuin.. veel ideetjes opdoen.. het einddoel.. is een manier verzinnen.. om me octatrack en machinedrum te laten samenwerken.. en het gewoon in de tuin kan zetten bij mooi weer.. en me even 16 te kunnen voelen. even uurtje herrie maken.. Van elke aanpak maak ik dan een zut filmpjes..
Heel flauw gesproken: Het is precies dezelfde techniek / methode als vorige 2 filmpjes.. grote verschil is:
de vorige 2 a 3 filmpjes is.. De voorgaande filmpjes.. waren 4 tracks, loops die uit een grote file met een pool van loopjes kwam .. (zoek maar op octatrack + slicing) .. terwijl dit one-shot bass en synth geluidjes was. (drums een loopje uit renoise)
die grote pool van loopjes.. was bijzonder snel invoeren.. en speelklaar hebben.. maar door de lange lengte van de loops.. vond ik het realtime aanpassen van die loops minder leuk.. (de envelops werken dan niet meer.. filter word dan minder interessant.. ingebouwde fx komen niet tot zijn recht..
vs oneshots.. waar je vrij veel kan sleutelen aan je muziekje.. maar dan zijn je sampleslots weer snel op (daar heb je er maar 128 van uit me hoofd gezegt) (ja je heb 2 type samples.. flex (uit geheugen) en een andere (van sd-card)
maar zoveel geheugen (ram) zit er niet in een octatrack.. en dat gaat ook weer van je realtime sample-trukerij af..
Wat ook een beetje tegenwerkt is het parts systeem op een octatrack.. je sample-instellingen en dergelijke. sla je op in een part... helaas heb je er maar 4 per bank.. dus je moet parts delen onder patterns.. het was handiger geweest.. als je per pattern een kit had, welke 4 parts had gehad.. (had je er veel leukere trukerij mee kunnen doen) zoals meer uit dat realtime samplen halen..
dus kan het allemaal minder eentonig jahoor... wil ik het mezelf niet te moeilijk maken zodat ik nog wat opsteek van me experimenterij .. Absoluut ..
soms zit ik er aan te denken iets van een drumstation en een basstation rack aan me octatrack te hangen..
toch de pret van het realtime samplen en gedoe.. terwijl ik gewoon directe knoppen-aansturing heb..
dat mis ik soms aan elektron.. 1000 parameters.. maar je heb maar 6 knoppen om je geluidje aan te passen.