help! m'n jupiter 6 europa v2 dementeert

Soul C

gecalibreerde soul augurk
m'n jupiter6 met europa v2 lijdt aan geheugenverlies
de patches die erin staan onthoud ie nog wel, maar ik kan niets nieuws meer opslaan, en ook de compare functie werkt niet meer..
ik heb m nu in de manual mode dan maar, maar ja, dat is ook niet alles
ik dacht eigenlijk dat het flash geheugen is wat in europa zit.. (dus geen lege batterij)
heeft een andere jp6+europa bezitter dit al eens meegemaakt?
de makers van de europa kit heb ik een maand geleden hierover gemailed, maar nog geen reactie gehad

Ik heb sinds kort ook issues die mij niet eerder waren opgevallen. Ik heb al een afspraak gemaakt met de inbouwer. Misschien dat een software update werkt maar daar ga ik zelf niet mee aan de slag. Wat ik op dit moment het meest vervelend vind, is dat hij niet meer in Roland mode op wil starten. Als het goed uitpakt, laat ik het je weten. Ik hoop dat het goedkomt want ik vind de Europakit wel een behoorlijke plus.

dat is ook vervelend! de roland mode heb ik eigenlijk nooit geprobeerd :)
een ander issue is dat als ik van patch wissel , af en toe lfo 1 op blokgolf springt, maar daar zit ik niet echt mee. Misschien idd nieuwe sortware erin, maar aan de andere kant werkte v2 perfect tot een maandje terug..
zeg succes met jouw jp6!

Bij mij is het "probleem' inmiddels opgelost. Het was eigenlijk geen probleem, in de Roland mode startte hij op met een corrupted datapatch waardoor hij ietwat van slag was. De patches (het waren er twee) zijn herschreven en het werkt weer zoals het hoort. Het probleem wat ik in in Europa ondervond is eigenlijk ook opgelost. Als ik hem in Europa wilde triggeren, liep er steevast een arp lijntje mee maar niet in sync. Het bleek de interne klok die eerst op tempo nul gezet moet worden alvorens naar de external clockinput modus te gaan. Als het tempo op nul gezet is, nul is dan ook echt uit, kun je er vrolijk op los triggeren zonder dat de interne klok zich ermee bemoeit. Met de stepsequencer van Europa vind ik dit toch wel een erg leuke en bruikbare optie.

Ik hoop dat het jou inmiddels ook beter vergaat met de Europakit.

m'n jupiter6 met europa v2 lijdt aan geheugenverlies
de patches die erin staan onthoud ie nog wel, maar ik kan niets nieuws meer opslaan, en ook de compare functie werkt niet meer..
ik heb m nu in de manual mode dan maar, maar ja, dat is ook niet alles
ik dacht eigenlijk dat het flash geheugen is wat in europa zit.. (dus geen lege batterij)
heeft een andere jp6+europa bezitter dit al eens meegemaakt?
de makers van de europa kit heb ik een maand geleden hierover gemailed, maar nog geen reactie gehad

Daarom laat ik mijn synths liever in originele staat, heb je er ook geen gezeik mee :eureka:

Bij mij is het "probleem' inmiddels opgelost. Het was eigenlijk geen probleem, in de Roland mode startte hij op met een corrupted datapatch waardoor hij ietwat van slag was. De patches (het waren er twee) zijn herschreven en het werkt weer zoals het hoort. Het probleem wat ik in in Europa ondervond is eigenlijk ook opgelost. Als ik hem in Europa wilde triggeren, liep er steevast een arp lijntje mee maar niet in sync. Het bleek de interne klok die eerst op tempo nul gezet moet worden alvorens naar de external clockinput modus te gaan. Als het tempo op nul gezet is, nul is dan ook echt uit, kun je er vrolijk op los triggeren zonder dat de interne klok zich ermee bemoeit. Met de stepsequencer van Europa vind ik dit toch wel een erg leuke en bruikbare optie.

Ik hoop dat het jou inmiddels ook beter vergaat met de Europakit.

hee super dat het bij jou is opgelost! ik ben er inmiddels wel achter dat de geheugenbatterij leeg is,
moet nog even op zoek naar een nieuwe ( cr 1/3 n ) maar tot die tijd doet ie het prima in manual mode :)

Daarom laat ik mijn synths liever in originele staat, heb je er ook geen gezeik mee :eureka:

natuurlijk , dat moet een ieder voor zich weten, maar ook dan loop je met een hoop synths vroeg of laat tegen een lege geheugen batterij aan . maar ik denk dat als je de jp-6 zou kennen, zou je er ws een ook europakitje in stoppen, is wel echt een verrijking :)

als je de jp-6 zou kennen, zou je er ws een ook europakitje in stoppen

Nou toevallig heb ik er ooit één een paar jaar in bezit gehad (in 2000) en hij beviel me prima zoals hij was, het enige nadeel was dat je hem alleen maar op midichannel 1 kon aansturen, als je meerdere synths heb die dat ook alleen maar kunnen (zoals bij mij het geval was) kun je ze niet tegelijkertijd aansturen en is dat niet echt handig :?
Het enige geweldige v/d JP-6 vond ik dat je gelijktijdig meerdere waveforms kon kiezen en natuurlijk het multimode filter, maar ik heb destijds besloten om een Super Jupiter (MKS-80 rev-4 met MPG-80) te gaan aanschaffen en daarom moest de JP-6 het veld ruimen, tot op heden heb ik daar nog steeds geen spijt van :eureka:
Ondanks dat er in de wandelgangen anders beweerd wordt (dat de MKS-80 en 8 voice JP-6 zou zijn) klinkt de MKS-80 toch anders (mooier) en heeft hij een betere midi specificatie en geheugen opslag op cartridge.
Ik ben het er mee eens dat een keyboard mooier (en vooral de JP-6 is visueel een hele mooie synth, zelf mooier dan een JP-8 met die verschrikkelijke oranje kleuren en knoppen in alle kleuren v/d regenboog)is dan een module, maar als je al 10 synths in een klein kamertje hebt staan ontkom je niet om modules in te zetten, zo moest bij mij om die reden ook de JX-8P, Oberheim Matrix-6, en D-50 het veld ruimen voor hun module variant de Super JX (MKS-70) Oberheim Matrix 1000 en D-550.

Maar goed, ieder zijn eigen smaak niewaar :engel:

Laatst gewijzigd:
Ik zie wel meer non-statements in Pro zijn laatste betoog maar ik probeer er niet op in te gaan. Voornamelijk omdat het zonde van mijn tijd is.

Nou toevallig heb ik er ooit één een paar jaar in bezit gehad (in 2000) en hij beviel me prima zoals hij was, het enige nadeel was dat je hem alleen maar op midichannel 1 kon aansturen, als je meerdere synths heb die dat ook alleen maar kunnen (zoals bij mij het geval was) kun je ze niet tegelijkertijd aansturen en is dat niet echt handig :?
Het enige geweldige v/d JP-6 vond ik dat je gelijktijdig meerdere waveforms kon kiezen en natuurlijk het multimode filter, maar ik heb destijds besloten om een Super Jupiter (MKS-80 rev-4 met MPG-80) te gaan aanschaffen en daarom moest de JP-6 het veld ruimen, tot op heden heb ik daar nog steeds geen spijt van :eureka:
Ondanks dat er in de wandelgangen anders beweerd wordt (dat de MKS-80 en 8 voice JP-6 zou zijn) klinkt de MKS-80 toch anders (mooier) en heeft hij een betere midi specificatie en geheugen opslag op cartridge.
Ik ben het er mee eens dat een keyboard mooier (en vooral de JP-6 is visueel een hele mooie synth, zelf mooier dan een JP-8 met die verschrikkelijke oranje kleuren en knoppen in alle kleuren v/d regenboog)is dan een module, maar als je al 10 synths in een klein kamertje hebt staan ontkom je niet om modules in te zetten, zo moest bij mij om die reden ook de JX-8P, Oberheim Matrix-6, en D-50 het veld ruimen voor hun module variant de Super JX (MKS-70) Oberheim Matrix 1000 en D-550.

Maar goed, ieder zijn eigen smaak niewaar :engel:

idd smaken verschillen. ik zou m'n jp-6 europa met geld toe nog niet willen ruilen voor een mks80 :)
ja ok afhankelijk van het bedrag dan;)
met europa v2 heb je trouwens 6x zoveel geheugen, geen geklooi met dure onvindbare cardridges..

Geen geklooi met dure onvindbare cardridges..

Geklooi?
Werkt perfect en onvindbaar zijn ze niet hoor en zonder MPG-80 is een MKS-80 ook geen optie!
Ik heb echter wel de complete set en in nieuwstaat ook nog eens, om een oordeel over het klankverschil tussen een JP-6 en MKS-80 te kunnen vellen luister dan op YT maar eens naar de video van SyntheticMachines en ONEPOLYMER die daar een uitstekende demo geven van het potentieel van de MKS-80.

ja maar lieve schat, ik heb helemaal geen zin in een discussie met jou over jp-6 vs mks-80 :)

als jij zegt dat je de mks80 beter vindt klinken , dan is dat voor mij helemaal prima :okdan:
voor mij is de jp6 (met europakit) de ideale bak, hij heeft niet eens een display nodig om zichzelf duidelijk te maken: hoe gebruiksvriendelijk wil je het hebben? na al die jaren gebruik kan ik me nog steeds verbazen over de routings en haal ik er nog altijd nieuwe geluiden uit
de 6 stemmen (6 x sh101 vco) heb ik ook nooit als een beperking ervaren

zullen we het er op houden dat we allebij blij zijn met wat we hebben? :luv:

zullen we het er op houden dat we allebij blij zijn met wat we hebben? :luv:

Ik vindt 't allemaal best hoor!
Zoals ik al eerder vermelde is er niets mis met een Jup-6 (geweldige synth), alleen ik zou hem GEEN Europa update hebben laten ondergaan, thats all :eureka:

Als je in het verleden wilt blijven hangen, moet je dat ook vooral niet doen.

Ik heb ook een JP6 met europa upgrade en het is hier de meest gebruikte synth op dit moment. Super upgrade :okdan:

Kan het iedereen met een JP6 aanraden. Je krijgt er een synth voor terug die helemaal past in de moderne studio wbt aansturing. Alle parameters zijn aan te sturen met CC en sturen het ook nog eens uit.

Qua klank is het een absoluut beest en dat blijft het :D Maar hij kan natuurlijk ook super zacht en fragiel klinken. ;)

ja klopt, ik gebruik m ook vaak voor ijle geluiden, dat highpass filter is echt krachtig/ stijl.
toch heb ik m ook een tijdje voor bassen gebruikt, met een goeie eq erachter zit er meer laag in dan je zou denken.

wat ik ook tof vind met europa is dat je vca level aan velocity kan toewijzen, en dan is ie soort van aanslag gevoelig als je m extern aanstuurt

Ik ben helaas het bestand kwijtgeraakt van de upgrade van Jupiter 6 Europa naar verise 2, Synthcom reageeert helaas niet. Kan iemand me het bestand mailen?

Back