DSI Tetra probleem met solo's

Guybrush

Nieuwkomer
Ik heb sinds kort mijn DSI Tetra weer terug na 'm (veeeel te lang) te hebben uitgeleend. Nu heb ik 'm eigenlijk nooit echt goed geëxploreerd, dus wellicht een hele domme vraag waarmee ik kom.

Echter, wanneer ik snelle losse noten achter elkaar wil spelen op de tetra dan lukt dat in een reeks van 4 noten achter elkaar wel, maar de 5e noot valt telkens stil. Dit is als ik maar 1 enkele noot (snel achter elkaar) intoets op mijn midikeyboard ook, zowel via usb als via de midi-in op de tetra. Het gebeurt zelfs als ik de rode 'push it' knop snel achter elkaar indruk.

Nu is het wel zo dat het niet bij alle patches (/presets) zo is. Bij sommige kan ik wel snelle noten achter elkaar spelen zonder dat de 5e noot stil valt. Weet iemand misschien hoe dit zit? Een instelling met een 'note-off' of iets dergelijks?

Alvast bedankt! :okdan:

Waarschijnlijk een note priority ding? In plaats van 'lowest' of 'highest' op 'last' zetten en het probleem zal weg zijn. Weet niet precies waar dat op de Tetra zit omdat ik die nooit heb gehad, maar zoiets is het wel denk ik.

Waarschijnlijk omdat hij maar 4-stemmig is.
Dus als je snel achter elkaar speelt gebruik je, bij lange noten, alle vier de stemmen.

Ik denk dat ik het heb gevonden. Als ik multi-mode aanzet lukt het wel om snelle noten achter elkaar te spelen. Het zal dus wel iets met de multitimbrale functies van de tetra te maken hebben gehad. Want aan de lampjes op de module (1 voor elke voice) brandt nu nog maar 1 lampje, en daarvoor wisselde die ze alle vier af.

Volgens mij wil je hem voor solo's op monofoon hebben staan zodat je fingered glides e.d. kunt spelen. Als je een multi op zet waarbij maar één stem actief is die een polyfonie van 1 heeft doe je ongeveer het zelfde.

Ja met de multi mode aan wordt ie volgens mij ook monofoon, want ik kan dan maar 1 noot tegelijk spelen. Toch vind ik het vreemd, want als je bijvoorbeeld een loop hebt met 4 verschillende noten (in polymode) dan valt ie stil op de 5e aanslag.. zou anders moeten kunnen denk ik

Back