Neon Trooper - Nightshade

Klinkt leuk! Knap voor een 4e nummer, chapeau! Persoonlijk zou ik het nummer bij 3:30 uitfaden, naar mijn smaak heeft het stuk er na niet al te veel toegevoegd. Nummer leent zich in ieder geval om vocalen bij te doen, ben benieuwd hoe dat zou klinken...

Prima track hoor. Je stopt er links en rechts prachtige akkoorden in en dito progressies. Die gelaagdheid houd ik ook van. Er gebeurt heel veel zonder dat het stoort.

De drums (evenals sommige andere sounds) doen mij iets te 80's aan, maar dat is smaak. Het tweee deel voegt wat mij betreft wel iets toe, maar ik hoor hier ook een tweede track in. Dus je zou nog kunnen overwegen om er twee separate tracks van te maken.

Maar euh, klassewerk hoor! :okdan:

Thx voor de reacties. Vocalen: zou kunnen maar ik ken eigenlijk geen goede zanger, daarom maak ik zelf instrumentaal melodieus werk wat hopenlijk interessant genoeg is zonder vocalen.
Gelaagdheid: dat is precies wat ik wil bereiken, ik hoor dat vaak ook veel te weinig in muziek. Alle harmonieuzen en ritmische patronen die dan ontstaan zijn zeer interresant (maar vaak te ingewikkeld voor 'the masses').
80's drums: tja retro style moet je een beetje van houden he, het geluid komt tenslotte allemaal uit een computer. Ik houd van de combi retro/authentic instrument.

Nou als dit inderdaad jouw 4e track is dan ben ik benieuwd naar wat je verder gaat makan.
Er zit echt een goede opbouw in. Accoordenprogressie is apart, boeit vanaf het begin. Valt me op dat het niet 4 uit 4
is maar 5 uit 4. (als je snapt wat ik bedoel) Ik begrijp nu ook wat je bedoelt met "laag" in een track.
Ja en een afsluitend passend accoord.
I liked it too!!!

groeten
Frans

Thx voor de complimenten, erg leuk.
Idd het begint met een thema van 5 maten.
'Toveren': haha wou dat het zo makkelijk ging :)
Ik klei net zo lang aan een track totdat het echt af is, en pas dan begin ik aan iets nieuws.
Ik zit vol van muziek dus er komt zeker meer, ik maak ook maar 1 nummer per 3 maanden (heb meer hobbies, gezinsleven, fulltime job), mijn vorige 3 tracks zijn ook op soundcloud te vinden.

Lekker hoor, luister erg fijn weg, zit goed in elkaar. Eigenlijk echt synthesizer muziek, als je begrijpt wat ik bedoel. Al maak ik zelf meer EDM met de synths, maar ik kan hier erg van genieten!

Back