Korg MS-10 (of MS-20) filter knop

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Ik ben voor mijn Korg MS-10 op zoek naar de grote filter knop (twee mag ook), die mist namelijk. Heeft iemand die toevallig nog liggen of een hint waar ik ze kan vinden? Korg zelf geeft in iig aan dat de knop van de nieuwe DIY kit van de MS-20 waarschijnlijk een andere binnenkant heeft en dat die niet zal passen. Andere spare part sites hebben ook geen stock...

Heb jij daar wel gekeken? ;) aangezien ze bij syntaur al 3jaar "out of stock "zijn haha

Maar ik weet niet wat Korg vraagt voor zo'n repo-knop die ze op die nieuwe MS20 kit drukken maar anders zou ik gewoon daar eentje bestellen.
Zo'n knop is altijd wel passend te maken met een beetje creatief denken.

Ik zie sommige mensen meer dan 25euro vragen voor die grote knop (origineel)

Maar nogmaals, wat is er zo anders aan die nieuwe knop van Korg en waarom zou die niet passen.
Die zijn niet vintage... ;)

Nee, op zich wil ik dat ook nog wel proberen, maar leek me handiger om eerst hier eens een balletje op te gooien aangezien er hier nogal wat mensen komen die reparaties doen. En wie weet dus weleens eentje als donor hebben gebruikt en nog knoppen over hebben. Ik heb dan ook liever een originele omdat ik weet dat die past dan eentje waarvan ik dat niet weet. Dat die dan misschien wat meer kost, tja, da's dan pech en het risico van een oldtimer te hebben.

http://www.musikding.de/Ribbed-knob-24mm
is de knop die het er het meest op lijkt.
Heeft een 6.3 mm schacht en schroefje -->
moet aangepast worden: een stukje van een pakje rizla vloepapier knippen, om een ronde schroevendraaier vouwen, kleiner rollen dan 6.3 mm doorsnee, in de schacht zetten en maximaal uitvouwen, knop erop en vastschroeven.

Bedankt marcmarc, maar dat is exact de knop die er nu als vervanging op zit... :D

Korg spare parts (UK) kan iig die knop van de DIY MS20 kit niet leveren, hebben geen stock en verwijzen naar eBay. Grrr...

Tja, ik laat me graag verrassen door aanbiedingen! Tot nu toe vind ik er überhaupt geen dus kan ik ook nog niet gaan klagen dat ze te duur zijn...

Misschien iemand met een 3D scanner/ printer

Dat 3D gedoe is wel geniaal in sommige gevallen.
De zwarte "key stoppers" voor in de Roland D70/JD800/... blijken niet meer leverbaar.
Niet bij Senso (Vintage Planet) en niet bij Roland zelf.

Dan maar voor de 3D reproductie gegaan.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    28,3 KB · Bekeken: 99
Misschien iemand met een 3D scanner/ printer
If all else fails dan ga ik misschien die route wel op, lijkt me nog best wel een klusje. De buitenkant misschien minder, maar de binnenkant lijkt me lastig. Maar ja, ik heb dan ook totaal geen ervaring met 3D printen. Het lijkt me inderdaad dat dit juist het gebied is waar 3D printen van pas zou moeten kunnen komen. Tips waar je dat zou kunnen laten doen?

Als je een knop 3D print zal je er sowieso nog even met een doek met thinner ofzo over moeten gaan om hem mooi glad te "smelten". Genoeg 3D print bedrijfjes in NL op Google.

Back