Windows VST op een MAC computer?

Eurynom3

Ouwe rot
De volgende plugin zou ik graag op mijn MAC willen gebruiken:

http://www.goliathsounds.com/venm.html

Maar hoe doe ik dat? Is het mogelijk om het op de een of andere manier om te zetten? En kan ik hem dan ook in mijn DAW (Cubase) gebruiken?

p.s. ik weet dat Clip Distortion van Logic hetzelfde is, maar wil juist deze plugin in Cubase gebruiken.

Ja, dat is mogelijk... door een 2e pctje te kopen en deze plugin dan te draaien via vienna ensemble pro..

Ideaal is het niet.. Maar het werkt wel :P

(heel misschien werkt dat wel via een virtual machine.. nooit getest)

Ja, dat is mogelijk... door een 2e pctje te kopen en deze plugin dan te draaien via vienna ensemble pro..

Ideaal is het niet.. Maar het werkt wel :P

(heel misschien werkt dat wel via een virtual machine.. nooit getest)

ja een virtuele machine werkt
alleen gaat dat ten koste van de performance

Aan de andere kant: Als je misschien sowieso af en toe tegen de nok van je computer loopt is het misschien sowieso handig om wat plugins naar een andere pc te verplaatsen.

ik denk dat TS gewoon bedoelt de plugin in zijn MAC versie van Cubase mixer te laden
Niet om een VM op te starten met een Win versie van Cubase, of bootcamp te installeren of allerlei VST farm broddel oplossingen aan elkaar te knopen

ja een virtuele machine werkt
alleen gaat dat ten koste van de performance

Ik bedoelde eigenlijk dat de vienna slave software op een virtual machine draait. Terwijl je cubase zelf op osx draait.

Ik weet niet zeker of jij dat ook bedoelde? In ieder geval zou dat ook ten koste van de performance gaan ja.

Ik boot mijn macbook altijd naar windows als ik Cubase op wil starten (heilig schennis !! :) ) omdat ik dat nou eenmaal zo gewend ben en audio iets sneller zou moeten draaien onder windows. (nooit zelf getest, maar dat staat op dawbench).
Maar ja, ik heb die macbook ook alleen omdat ik hem goedkoper kon kopen dan een laptop van een ander merk :P

ik denk dat TS gewoon bedoelt de plugin in zijn MAC versie van Cubase mixer te laden
Niet om een VM op te starten met een Win versie van Cubase, of bootcamp te installeren of allerlei VST farm broddel oplossingen aan elkaar te knopen

Klopt Rapie! Ik wil dus de VST gewoon kunnen draaien in Cubase (op mijn MAC dus).

Volgens mij moet je betalen voor Plugwire, als je vaak een VST wil toevoegen in je DAW? Dan wordt het wel erg duur allemaal. Iemand ervaring om een 32 bit Windows vst draaiende te krijgen op een 64 bit MAC?

Thanks maar helaas ;)

"......and so can't be used directly as plugin in a sequencer, but it works for the described tasks."

Back