Is er een alternatief voor IKEA Broder ?

Freelander

Ouwe rot
Talloze opbergsystemen bij Ikea en lijkt "Algot" de huidge Broder-lijn maar de F-dragers zijn niet verstelbaar...

Is er een beter alternatief met planken/rekken die je wel kan kantelen ? Zoals deze http://www.winkelmaterialen.com/win...ragers/verstelbare-dragers-400-mm-wit-wv30128

wv30028_verstelbare%20dragers.jpg

Hoe lossen jullie dit op ?

Ik heb een tijd gezocht en heb ook dit keer wéér voor Jaspers gekozen. Andere dingen zijn al gauw even duur en niet gemaakt voor 't gewicht enz.
Heb ook geen zin om een boel gaten te boren in de gyproc muren want daar achter zit baksteen met teveel ijzer in: keihard. Dus 't worden stands ipv 'wall racks' of rails
Google wat afbeeldingen als je termen gebruikt zoals 'synth mount' of 'synth studio' voor inspiratie?

Hier is mijn huidige - dat krijgt morgen uitbreiding. - handige is dat ik 'm kan verschuiven als ik er achter kabels wil versteken (denk filterbank en monopoly)

Untitled by Buttkizz, on Flickr

Thanks, ik heb Jaspers gehad maar wil liever zoiets aan de muur, dan is bekabeling ook makkelijker weg te werken...

wall2.jpg

wall3.jpg

ik vraag me altijd af of die dingen tegen de muur stevig zijn, waarschijnlijk wel, maar ik krijg er wat stress van :)

het zou sterk genoeg moeten kunnen zijn
hangt ook af van de muur natuurlijk

Ik haalde (vroeger) mijn plankdragers bij de winkelinrichters, die zijn stukken beter dan de Karwei/Gamma dingen en zijn inderdaad verstelbaar. In Rotterdam is dat bijvoorbeeld Retif, maar er zijn er meer. even Googlen.

Tegenwoordig heb ik een mooi slatwallsysteem opgehangen door mijn huis, met plankdragers die speciaal voor synthesizers zijn gemaakt, maar dat kost dan wel wat. Daar hangt onder andere een Andromeda, en een Nordstage 2 aan, zonder problemen.

Thanks, ik heb Jaspers gehad maar wil liever zoiets aan de muur, dan is bekabeling ook makkelijker weg te werken...

Bekijk bijlage 98773

Bekijk bijlage 98774

Dit is toch hetzelfde verhaal als met die verstelbare dragers die je in de OP laat zien?
Als je goeie pluggen in een dragende muur gebruikt geen enkel probleem..
Juist als je langere dragers gebruikt die je meer horizontaal afstelt wordt de belasting groter.. deze staan op -45% oid..

De hoek van die verstelbare dragers gaat standaard niet zo ver als die hoek die ze in die opstelling gebruiken.. maar je kunt de verstelbare versie ook nog aanpassen door een extra gat te boren. :)

Desalniettemin wel een mooie oplossing.. 't lijkt wel een soort dinrail maar dan meer solid :) Is er verder nog wat over de gebruikte materialen vermeld?

Ik heb nog vier losstaande dragers goed voor vier meter aan synths en de hele rimram met dragers in Nederland liggen. Over te nemen voor een zacht prijsje.

Ik haalde (vroeger) mijn plankdragers bij de winkelinrichters, die zijn stukken beter dan de Karwei/Gamma dingen en zijn inderdaad verstelbaar. In Rotterdam is dat bijvoorbeeld Retif, maar er zijn er meer. even Googlen.

Tegenwoordig heb ik een mooi slatwallsysteem opgehangen door mijn huis, met plankdragers die speciaal voor synthesizers zijn gemaakt, maar dat kost dan wel wat. Daar hangt onder andere een Andromeda, en een Nordstage 2 aan, zonder problemen.

Dat is wel mooi systeem eigenlijk. Waar heb je de Slatwall dragers vandaan?

Back