Hallo mijn naam is Sander, 22 jaar, ik probeer mij een beetje te verdiepen in drumcomputers en (in iets mindere mate) synths van de jaren '70 en 80'. Net begonnen met een zeer kleine collectie. Lijkt me een goede plaats hier om wat bij te leren.
Ik kan niet in jouw buidel kieken maar waarom i dit peperdure segment. beter van 1990 tot 2005 in een stuk goedkoper. Als het toch zonodig moet is Roland wel de kers op de taart.
Mijn buidel is inderdaad nog niet zo diep als student, wat ook wel een beetje de charme is wanneer ik voor elk onderdeel dat ik koop hard moet sparen. Mijn interesse komt voort uit de muziek van de jaren 80. Bands als de Cocteau Twins en Clan of Xymox gebruikten allemaal drumcomputers, en dat geluid wil ik reconstrueren of net aanpassen in de postpunk/shoegaze band waar ik met 4 vrienden in speel (we zijn nu een jaar bezig). Vandaar de keuze.
Dan komt die nieuwe sample volca als geroepen, dan kun je al die machines uit de 80's in dat ding stoppen.
Met een klein budget kom je er niet mee om een Drumulator met de rockdrums1 rom (redelijk zeldzaam) en een tr606 en een tr707 te kopen. Zover ik me kan herinneren waren dat oa de drumcomputers die zij gebruikten.
En vergeet niet de kilometers reverb erachter wil je die sound krijgen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.