World Cassette Store Day!

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze 😳
Laatst gewijzigd:
Tape wordt het nieuwe hipster dingetje zomer 2015. Ben ik heilig van overtuigd, vinyl vindt je nu weer op elke straathoek dus dat is niet hip genoeg meer. (Gelukkig)

ach dat is toch al een paar jaar...wel raar maar toch leuk dat albums tegenwoordig weer op cassette uitkomen :koffie:

Tja, als er 1 format van mij snel begraven mag worden is het de cassette tape wel. Ruis, slechte zoek mogelijkheden en snel verval van kwaliteit. Waar vinyl nog een 'kwaliteit' heeft vind ik die persoonlijk ver te zoeken bij een cassette. Imho.

Welnee man, cassette is/was een geweldig medium. Klak een cassette in je recorder, record en play en gaan met die banaan. Veel sneller dan al die digitale troep van tegenwoordig (select dit en dat, name track, al dat geneuzel). Je eigen compilaties klinken ook veel beter op cassette dan op CD, vanwege de kleinere dynamiek. Ik draai nog steeds cassettes die ik bijna veertig jaar geleden opgenomen heb. OK, soms sneuvelt er wel een maar het aantal CD-R's dat ik heb weg kunnen gooien is een stuk groter. En wat is er mis met ruis? Dan hoor je de buren tenminste niet door de muren.

Welnee man, cassette is/was een geweldig medium. Klak een cassette in je recorder, record en play en gaan met die banaan. Veel sneller dan al die digitale troep van tegenwoordig (select dit en dat, name track, al dat geneuzel). Je eigen compilaties klinken ook veel beter op cassette dan op CD, vanwege de kleinere dynamiek. Ik draai nog steeds cassettes die ik bijna veertig jaar geleden opgenomen heb. OK, soms sneuvelt er wel een maar het aantal CD-R's dat ik heb weg kunnen gooien is een stuk groter. En wat is er mis met ruis? Dan hoor je de buren tenminste niet door de muren.

40 jaar? OOOhw dan heb ik nog even om die oude toestand te digitaliseren.... :okdan:

Mijn laatste product (uitverkocht)

Attachments

• P8040244.jpg
    P8040244.jpg
    79,4 KB · Bekeken: 133
cassettes zijn heel leuk nostalgie, het geluid is natuurlijk analoog en warm te noemen..

maar er zijn veel nadelen :
spoelen om muziek te vinden dus traag met tracks zoeken
kwetsbaar voor zon, hitte, kou, enz..
azimuth problemen bij verschillende decks
hogetonenverlies bij net andere koppen
bij klein vuiltje of vouwtje al dropouts en verlies van hoge tonen'

daarom is DCC geflopt en minidisc wel gelukt, waar je overigens ook niets meer van hoort sinds mp3

... minidisc , waar je overigens ook niets meer van hoort sinds mp3

Heb er nog eentje maar vind het geluid wel kil t.o.v. tape. Dat zal natuurlijk ook wel aan de vroege AD/DA converters gelegen hebben ook ;)
Trekt me ook niet aan om 'm nog veel te gebruiken. Is weer menuutjes, knopjes draaien, schermpje tuuren etc...
@ARV: Wat 'n mooitje! :{

Cheers,
Exo. :mega:

Back