Korg MS 20 mini en patching les?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik weet niet of het hier op zijn plek hoort?

Ik zou graag wat 'into patching' geraken. Ik heb nog niet direct gevonden waar ik daar wat video's over kan vinden die me duidelijk tonen hoe je werkt zodat ik 't begrijp (nadoen lukt maar begrijpen is het doel)
Zo wil ik bijvoorbeeld mijn korg ms20 mini zijn modulation generator snelheid syncen met iets extern, zodat de ms20 volgt.
Ik las online op gearslutz dat 't niet kan?
Iets qua "les" zoals dit, of wordt 't niet beter dan dit :) - ik ga deze video's zeker nog eens opnieuw volgen.

Marc Doty dus

http://www.youtube.com/playlist?list=PL3D3721AB90972CB5

De MG kan inderdaad niet gesynchroniseerd woorden, met niks eigenlijk.
Met heel veel geduld kan je het knopje bijna precies goed in tempo draaien. Vroeger vaker gedaan.

Wat wel kan is EG 1 als een soort van LFO gebruiken. Geef een Trigger aan EG 1 Trigger input, b.v. Op elke tel, en stel de Attack en release naar wens af.

Verder hier lekker vragen. Zat mensen die de MS-20 goed kennen en zo lastig is het allemaal ook weer niet. Een beetje indrukwekkend in het begin maar eigenlijk best straight forward.

...
Verder hier lekker vragen. Zat mensen die de MS-20 goed kennen en zo lastig is het allemaal ook weer niet. Een beetje indrukwekkend in het begin maar eigenlijk best straight forward.

Het is inderdaad nogal overweldigend, een poos terug had ik even een 'Aha' moment maar dat is ondertussen verstoft, hoe ik 't gebruikte ben ik al kwijt.

Ik wil ook nog uitpluizen hoe ik de korg poly6 of MP met de MS 20 kan sturen via de VCF fcM in - iemand zei me dat 't kon. Ik moet echt de patchpanel vd ms 20 leren 'begrijpen' :)

Je kan gewoon alles in alles prikken, je moet het gewoon doen! Let alleen op de Ext. Sig. In 3V p.p. max!!

Je kan b.v. de MG, S&H of EG out van de MS-20 naar de VCF fcm van de M/P patchen maar een audio signaal kan ook!
Lang, lang geleden, toen ik nog niks van synths en of electronika begreep patchte ik alles met alles (met uitzondering van de MS-20 Ext. Sig. In, die vond ik een beetje eng omdat daar zo specifiek 3V p.p. bij staat :)) en heb daar nooit een probleem van ondervonden.

En dan nog een, mijns inziens, leuk voorbeeldje:
De VCA op het patch pannel (rechts van de S&H) kan niet alleen voor audio signalen gebruikt worden maar ook voor stuurspanning. Hier een voorbeeld van vibrato diepte instellen met het mod wheel.
Patch MG out naar de Input van de VCA, de output naar VCO FREQ. En het mod wheel naar de control input.
Zet het mod wheel open en stel de knop EG 1/EXT (in de VCO FM sectie) af voor max vibrato diepte. Nu kan je dus met het mod wheel de vibrato diepte bewerken terwijl je speelt.
Dit kan uiteraard ook op de VCF's, de VCA of op de TOTAL input en zelfs naar de VCF fcm van de M/P.

Je kan gewoon alles in alles prikken, je moet het gewoon doen! Let alleen op de Ext. Sig. In 3V p.p. max!!.

Ja je hebt gelijk, ik moet gewoon durven :)
Allemaal dure speeltjes hier en wil niks verneuken.
Een vd dagen als het slecht weer is me er in verdiepen. Momenteel te weinig slaap wegens werk en dan mis ik IQ en onthou ik niks. Nog één dag om 4u00 opstaan :gaap:
Tot mijn verbazing (of ik gebruik de verkeerde termen) vond ik geen modulair spul dat naar de ms20 gaat (of andersom) - uitgelegd qua patching op YT - vermodelijk de verkeerde termen in YT ingevoerd als 'search'
dank allen!

deze topic nog eens een trap geven. Er moeten toch meer mensen zich als overweldigd voelen?

Snap je opmerking niet helemaal! De MS20 nodigt toch juist om te patchen en experimenteren..
Learning by doing! Of geef anders aan wat je wilt bereiken en of mensen tips kunnen geven.

In de grote MS20 etc thread staan ook veel tips over hoe te patchen!

ik begrijp 'm niet goed - bloos - en ik had 'm even bestudeerd maar ben afgeleid en begonnen aan andere dingen in de studio. Er is altijd wel wat anders dat ik ook nog wil leren.
Ik heb trouwens ook af en toe dat ie raar doet… Dan krijg ik geen geluid en rare dingen rond de stand 5 vd output. Ik had er een filmpje van denk ik, eens opsnorren.

Back