nord modular ..mono output

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Ik heb een vraagje betreffende mijn nord modular ...
Heb deze al ongeveer 10 jaar en nog steeds een fantastiche bak ...
Toch denk ik dat er iets scheelt aan de 1/2 mono outputs ...

Here goes , Sinus osc.naar output 1 (van de stereo out ) , dan een noise osc..naar output 2 van stereo out .
Ik weet dat beide outputs mono zijn , maar als ik mn headphones in output 1 steek hoor ik dus de sinus ( correct ) maar dus ook de noise oscilator .
Wanneer ik de headphone in output 2 steek , enkel noise ( correct )
Toch vreemd dat de noise osc. hoorbaar is via output 1 ?
Iemand enig idee ?

ah thanks , ik heb namelijk al die jaren mn headphones output gebruikt , en deze geeft momenteel weinig contact , denk dat er een baantje op de printplaat is onderbroken .....
Goed om te horen .

inderdaad klopt wat je zegt .
Maar het volgende vindt ik toch vreemd.
Als ik een patch ( of module ) rout naar beide outputs l/r ( dus 1 end 2) dan is het volume dat uit output 1 komt , luider dan output 2.
De patch enkel gerout naar output 2 , geeft eenzelfde volume uit beide ouptuts .
Klopt dit ?
302winn.jpg
[/IMG]

Toch even vermelden dat bovenstaande afbeelding een samenvoeging is van 2 beelden .
Dus maw er zijn geen twee out modules in die patch ,

Hier gebeurt het ook. Het lijkt mij door een signaal over 2 outputs te verdelen dat ook de dB verdeeld wordt. Ik heb er enen een Panner tussen gezet. In het midden zijn beide kanalen even hard maar zachter dan afzonderlijk naar links of rechts gepanned. De headroom verdeeld het signaal.

Back