MPC 2KXL O.S. upgrade trouble!!!!

hisolid

Stamgast
:confused: Hallo, wellicht kan iemand mij helpen me een OS upgrade probleem met de MPC, ik had dus 1.12 en dat liep allemaal wel aardig, ik wilde dus upgraden naar 1.14, gedownload op een floppie gezet, in de MPC geladen machine hestart en vervolgens doet t ding niks meer dan vermelden dat ie aan het laden is" LOADING MPC2KXL. BIN ", zels een uurtje aan laten staan maar blijft dit melden, wat heb ik in hemelsnaam fout gedaan, please help me, ik wordt echt helemaal gestoord als dat ding t niet doet, ik moet volgend week iets afhebben nl..............
thanx in adance.........:halleluja

Re: MPC 2KXL O.S. upgrade trouble!!!!

Origineel geplaatst door hisolid
....., ik had dus 1.12 en dat liep allemaal wel aardig, ik wilde dus upgraden naar 1.14, gedownload op een floppie gezet,.....

Gouden tip: If it isn't broken, don't fix it....

Misschien heb je hier wat aan:
probeer een andere (nieuwe) flop (natuurlijk DOS geformateerd!).
echt, ik heb een S-5000, wilde de laatste OS 2.14 erover gooien via USB, ging iets fout,
hij deed niets meer.
via internet de volledige versie op flop gezet, rebooten, hij deed niets.
Een andere flop gepakt, zelfde procedure, en ja hoor starte weer op, werkt weer als een klok.
Vaag maar waar.

Michael.

Laatst gewijzigd:
Inderdaad, ligt meestal gewoon aan de flop. Er is hier pas een uitgebreid topic over geweest.

Dus nieuwe diskette of oude diskette formateren en checkken of er geen bad clusters ofzo op zitten.
Bin file erop zetten. (eventueel als DOS system disk formateren, geen idee of dat nodig is).
En opnieuw proberen. Het is een bekend probleem!.

Als je trouwens nooit problemen heb met je MPC, zou ik gewoon oud OS houden.
Van te voren effe kijken of veranderingen de moeite waard zijn.
Ik gebruik 1.11.

Back