Heteluchtpistool

Zou ik niet doen met een heteluchtpistool (verfstripper) maar een fohn. Die kun je waarschijnlijk ook makkelijker krijgen bij vrienden/familie als je r zelf geen hebt...

Heb het met een aansteker gedaan en is gelukt :D

Bij plaatsen van de knoppen zijn 2 potmeters kapot gegaan - ze doen het niet meer lekker. Kan nu dus alles helemaal uit elkaar halen en desolderen. En natuurlijk natuur potmeters bestellen. Zucht. Ga echt nooit meer knoppen gebruiken die je hard moet aandrukken. Op zoek naar knoppen die je kan aandraaien met een schroefje. Wordt mn 4e setje knoppen ondertussen :stupid

Heb het met een aansteker gedaan en is gelukt :D

Bij plaatsen van de knoppen zijn 2 potmeters kapot gegaan - ze doen het niet meer lekker. Kan nu dus alles helemaal uit elkaar halen en desolderen. En natuurlijk natuur potmeters bestellen. Zucht. Ga echt nooit meer knoppen gebruiken die je hard moet aandrukken. Op zoek naar knoppen die je kan aandraaien met een schroefje. Wordt mn 4e setje knoppen ondertussen :stupid

Met een aansteker werkt altijd, gebruikten wij in de machinebouw ook als we te lui waren voor een fohn te zoeken :D .
Verffohn gebruikten we hier ook gewoon voor, maar dat moet je met de nodige zorgvuldigheid doen.

Met een aansteker werkt altijd, gebruikten wij in de machinebouw ook als we te lui waren voor een fohn te zoeken :D .
Verffohn gebruikten we hier ook gewoon voor, maar dat moet je met de nodige zorgvuldigheid doen.

Soldeerbout werkt ook prima. Gewoon de punt erlangs halen beetje bij beetje krimpt het krimpkous er omheen.

Of een dikke geisoleerde draad onder spanning zetten maar alleen als je weet hoe dat moet

Ik heb zo'n combi gassoldeerbout/hetelucht ding van Dremel (3 tientjes). Is ideaal hiervoor en tegelijk handig als je een keer op een gekke plaats moet solderen en je net als ik alleen zo'n groot soldeerstation hebt...

Back