Help! Korg Kronos EXS 109 Bolder

htinge

Nieuwkomer
Hallo iedereen

Heeft iemand hier ervaring met in importeren van samples op een Korg Kronos?
Korg heeft nu een aanbieding op de site van een gratis sample pakket,
de EXS 109 Bolder Free.
Nu is het me wel gelukt het "zip"bestand te downloaden, maar ik krijg het niet goed geïmporteerd. Ik heb wel iets weg geschreven, maar ik hoor geen geluid.
En er staat "Samples Not Loaded".
Wat doe ik verkeerd? En wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Hans

Hallo iedereen

Heeft iemand hier ervaring met in importeren van samples op een Korg Kronos?
Korg heeft nu een aanbieding op de site van een gratis sample pakket,
de EXS 109 Bolder Free.
Nu is het me wel gelukt het "zip"bestand te downloaden, maar ik krijg het niet goed geïmporteerd. Ik heb wel iets weg geschreven, maar ik hoor geen geluid.
En er staat "Samples Not Loaded".
Wat doe ik verkeerd? En wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Hans

dat komt omdat je de bijgeleverde KSC file niet geladen hebt, dat kun je automatisch doen in global mode via de KSC autoload optie en hem daar toe te voegen of even handmatig door: disk - load - dan de bolder ksc file even aan te klikken en die dan te laden met Append (dus toevoegen aan je bestaande samples).

Vergeet ook niet de autorisatie key op te halen uit je Korg account, anders draait die in demo mode, autoriseren is simpel door de volgende stappen te doen:
- druk op de global knop
- ga naar options (rechtsonder op je scherm)
- zoek de exs109 op op en druk op Authorize
- vul nu de key in die je opgehaald hebt uit je korg account.

Thanks voor de uitleg, maar het is me niet gelukt. Het uitpakken van het zip bestand deed ik de vorige keer ook al.
Ik liet alleen het pcg & ksc staan op m'n usb.
Maar op één of andere manier geeft hij aan dat het ksc bestand niet compleet is. Ook autorisatie in de global mode lukt niet, bij options is niet te zien.
De samples staan wel op mijn kronos nu, kan er wel doorheen scrollen maar er staat samples not loaded boven.
Net als de vorige keer.

En nu doen vervolgens mijn piano sounds het niet meer, dus laat maar zitten die exs 109

Back