Wootson - I Dream of You

Wootson

Ouwe rot
M'n duizendste post. Ik dacht: doe er eens iets leuks mee.

"I Dream of You" is een trance-achtig nummer met 90's saus, gemaakt met Korg M01D voor de Nintendo 3DS. Het klinkt als engelachtige supermodellen die zwoel dansen op regenboog gekleurd gras, naast een heilige boom. De roze lucht is gevuld met magische belletjes en glinsterend elvenstof. Op een heuveltje staat een degelijk drumstel. Sigmund Freud is de drummer.

Attachments

• Wootson - I Dream of You.mp3
    8 MB · Bekeken: 62
Vind em qua compositie en melodietjes wel interessant.. maar wat Stupide zegt.. als ie wat korter was geweest of een andere toonsoort of contrathema om het te breken was het boeiender geweest. :)

De sounds zijn idd wel redelijk 90's en wel respect dat je het met alleen deze gear hebt gemaakt.. :mega:

M01D is inderdaad een beetje beperkt met maximaal acht tracks. Op m'n hoofdtelefoon klinkt de mix ook heel anders als via de monitors, die ik op moment van het maken van de track nog niet beschikbaar had. Ben ook wel een beetje klaar met het programma nu (wel een hoop lol mee gehad het afgelopen jaar). De samples klinken wat dof en het kost te veel tijd om het allemaal te gaan oppoetsen achteraf. De Korg DSN-12 synth voor de 3DS klinkt een stuk helderder, alhoewel dat natuurlijk ook nog steeds afsteekt tegen de wat meer professionele synths.

leuk trackje hoor!

alleen....
ik zou een andere drumkit kiezen.. en de reverb als effect inwisselen voor delay. En geen effect op je drums zetten.. Dat zal het al strakker maken qua sound..

Ik wilde je net gaan zoeken hier op SF omdat ik weet dat jij ook bezig bent met die mziek apps op de DS. :) Ik ben de laatste paar dagen ook met M01 bezig ik vind het fantastisch. Ik werk er bijna lekkerder mee als Ableton, haha..

Ik draai het op een DSi, dus ik heb minder stemmen beschikbaar als jouw 3DS.. Dus ik zie hier binnenkort nog wel een 3DS komen :P

Laatst gewijzigd:
Zonder je thread te willen kapen, ik vind deze M01 track goed gemaakt. Mss ook omdat ik een grote The Strokes fan ben en dit een vd beste tracks vind op het Daft Punk album..

https://www.youtube.com/watch?v=_BK1poQsv4U

Qua workflow is het echt de allerbeste DAW die ik ken. Supersimpele no-nonsense en het zou ook perfect kunnen werken voor live sessies, omdat je ook een soort scenes kunt opstellen (99 stuks max.). En die kaossilator functie is ook super om basslines en melodietjes mee te maken! Alleen missen de geavanceerde features zoals het automatiseren van synth parameters. Maar ja, je kunt niet alles hebben natuurlijk en het programma is sowieso geen volwaardige synth maar enkel een workstation met presets die attack en release parameters ondersteund. Op zich klinken de samples wel goed genoeg om er leuke tracks mee te kunnen maken (geen Top40 stuff uiteraard), alleen is het wel wat dof af en toe en bij het afmixen kan ik nog geen balans vinden tussen m'n monitors, de hoofdtelefoon en een paar redelijke oordopjes. De ene keer is het te dof, de andere keer te veel bass, dan weer elementen die elkaar wegdrukken. In principe is het bouwen van een track nooit een probleem en regent het ideeën, alleen de mix kom ik geregeld mee in de knoei.

M'n overige 3DS tracks zal ik trouwens ook nog los posten de komende tijd.

Het lijkt me zeer interessant om komend jaar een live set te ontwikkelen met twee 3DS'en.

Back