Openen Cubase 5 project in CB 7.5

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde medeforummer,

Een tijdje geleden heb ik de overstap gemaak van CB 5 naar CB 7.5. Bij het inladen van sommige projecten heb ik het probleem met bepaalde sporen in dat project dat ze niet afspelen. Bussen staan goed, midi aanwezig, directe input via VSTi werkt prima. Nu net viel het mij op dat het altijd om sporen gaat die ik bij de laatste keer opslaan in CB5, op mute had staan.

Herkent iemand dit probleem? Zo ja, is er een simpele workaround? Ik kan natuurlijk 200 projecten in CB openenen, alles unmuten en weer afsluiten om ze vervolgens in CB te openen, Maar da's best veel werk :).

Thanks Daniël. Ik had gehoopt dat er hier iemand wellicht een oplossing zou hebben. Zoeken in het Steinberg forum lijkt net mogelijk te zijn zonder eerst een account aan te maken. Maar ik zal het daar eens proberen inderdaad.

Ik ben er inmiddels uit, voor degenen die het interesseert:

Ga naar de channel settings voor het specifieke spoor. Rechtsbovenin zit een "Functions Menu" drop down button (alleen de drop down pijl is hiervan zichtbaar). Kies dan "Deactivate all Mute states". Op de achtergrond lijkt dus ergens de mute status te worden onthouden terwijl dit niet zichtbaar is in de channel zelf.

Hoe dan ook, issue solved.

Laatst gewijzigd:
Back