Atari 1040ST + Cubase 2.01 roeleert !

Origineel geplaatst door RezonatoR
:stupid schaam schaam sequencing is met een c.

eigelek is et-tog wel cexiyer om C-quensing met een "s" the cgreiven;)

[ Ik sequence ook wel eens de pro53, of reason met de atari...kan ook nog. ]

hehe cool:)

ps heb ook zo'n amiga/atari muis......

Wie heeft ervaring met een sequencer van een mac...is deze net zo strak als een atari???lijkt me wel toch!

Weet iemand toevallig ook of er een seriele muis op de seriele poort van zo'n TT030 kan. Want die Atari muis wordt ik helemaal hotel de botel van. Alsof je met een koelkast heen en weer loopt te rossen.

Maar die TT030 gaat ook een vaste opstelling krijgen. Hij is aan een VGA monitor aan te sluiten (helaas niet op de hoge resolutie, wellicht dat ik ooit nog eens tegen een VME videokaart aanloop). En met midex lekker veel midi IO.

Ja dat is mogelijk, maar dan moet je een speciale driver hebben die je moet laden als de ST opstart. Die is wel ergens op internet te vinden. Daarnaast heb je natuurlijk een 15-pins naar 9-pins convertor nodig, want de ST een oude stijl seriele poort.

He thenks,

Enne het is een TT hoor. Die heeft al van z'n eigen 2 seriele 9 pins poorten. Maar gewoon een keer een ouwe muis erin proppen en met drivers gaan hannessen, komt het vast wel goed. Wie weet werkt het zelfs op een KVM switch. :)

Als die stylus st pad ,nou eens op de markt kwam, met midi in en out, met cubase erin, en een beetje was door ontwikkeld..
Nou dan wist ik het wel.
Dat zou wat lekkers wezen, zo'n kleine atari, die zo retestrak is , met alle edit mogelijkheden van cubase.

Attachments

• stpad.jpg
    stpad.jpg
    11,1 KB · Bekeken: 119
atari

atari

Hello,

jazeker en vast Atari 1040st, tot verleden week werkte ie niet (t is t ezeggen geen beeld!!) vandaag aangesloten en ie ging terug, moet kabel zijn of stekker....
zeg , kan iemand me vertellen waar ik die 2.01 versie ergens kan vinden?????

:okdan:

alvast bedankt!!

mich

Re: atari

Re: atari

Origineel geplaatst door mich
Hello,

jazeker en vast Atari 1040st, tot verleden week werkte ie niet (t is t ezeggen geen beeld!!) vandaag aangesloten en ie ging terug, moet kabel zijn of stekker....
zeg , kan iemand me vertellen waar ik die 2.01 versie ergens kan vinden?????

:okdan:

alvast bedankt!!

mich

check je PB even

Atari

Atari

Hier nog een trouwe Atari gebruiker
Werk nog steeds met volle tevredenheid met een TT met Cubase 3.01
Superstabiele machine en doet wat ie doen moet

Heeft er iemand ervaring met de Milan Atari cloon?
Naar mijn idee is het niet helemaal aangeslagen, waarschijnlijke mede door z´n prijs.

adresse.gif

"The Milan is the perfect symbiosis of an Atari computer and modern PCI technology. It seems as if the dream of a super-Atari became reality and we are now ready to face the future. The modern motherboard contains both specific Atari components (MFP) as well as an Intel PCI bridge."

Origineel geplaatst door crx303
Mega STe met VME grafische kaart, hoge resolutie en cubase 2.01 :okdan:

Welke resolutie dan?
Lijkt me wel neig om lekkere hoge resolutie te gebruiken voor Cubeest. ;)

Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om eenieder met heimwee te wijzen op deze thread:

Vintage Sequencers middels Emulator

Korte samenvatting: hoe emuleer ik een ST op een PC en combineer ik aldus moderne middelen (optische muis, lekkere highres LCD monitor, niet-vergelende PC - nou ja...) aan oude inspiratiebronnen...
De thread is wel geschreven met in het hoofd Dr T.'s KCS, maar Cubase is om het even.

Origineel geplaatst door 6 trak
adresse.gif

"The Milan is the perfect symbiosis of an Atari computer and modern PCI technology. It seems as if the dream of a super-Atari became reality and we are now ready to face the future. The modern motherboard contains both specific Atari components (MFP) as well as an Intel PCI bridge."

Wel interessant, maar zie weinig van de huidige ontwikkelen.
Het laatste nieuws kwam uit 2001.
Heb er een poos geleden met MABN uit Schiedam over gehad maar vond ze toen nog aan de prijzige kant

Back