Techno track, beginnend producer, jullie gedachtes en tips

Techno4ever

Nieuwkomer
Hi all,

ben een beginnend producer en ben erg benieuwd wat jullie te melden hebben voor deze track.

Alle tips zijn welkom.

Thnx

Al luister ik nu op goedkope logitech speakers... Het laag lijkt ook een beetje dicht te zitten..
Misschien met een equalizer per spoor selecteren wat je wel en niet in de hoge en lage regionen wilt hebben?

Ik ben trouwens al jaren een beginner, maar ben daar inmiddels mee gevorderd... :-)

Wel een leuke track. De sfeer is wel tof, vooral in het middenstuk. Leuke geluidjes ook. Het laag is inderdaad wat rommelig. Probeer je bass line wat beter in de mix te plaatsen, misschien met sidechain compressor zodat ie de kick niet zo in de weg zit.

De opbouw in de eerste minuut vind ik wat rommelig. Je haalt vrij vaak de kick er uit, waardoor je de flow van de track kwijt raakt. Na een minuut slaat de sfeer ineens om. Het hoogtepunt mag wat sterker; in plaats van filter open + hihatjes er bij is het wel tof om een extra geluid te introduceren. Daar wordt het wat interessanter van.

Puik werk voor een beginner verder :). Ga zo door

ik val voor het begin na 1e break slaat het voor mij dood, de sfeergeluiden vink wel erg lekker in dat latere stuk.

Tuurlijk, je mix kan nog best iets aan verbeterd worden zoals anderen al suggereerden. Maar ik vind de sfeer van je track echt wel geslaagd! Lekkker duister, mooie geluidenkeuze en de opbouw vind ik ook helemaal niet verkeerd (maar ik ben geen kenner van het genre).

Prima eerste post!

Lekker! Goeie sfeer, klinkt redelijk beheerst en zou t prima doen als tussenplaatje ergens aan het begin van de avond.

Denk ook dat er in de compositie als in de mix wel wat dingetjes verbeterd kunnen worden. Waaronder de intro stiltes in het begin, waar eerst de kick f uitgaat, die doen mijn dj hart overslaan.. Dat kan wel mits er iets van herkenbaars in zit. Dat ik als dj begrijp dat de plaat begint, en niet stopt ;)
En de wat doffe lead, in mono zit die delay behoorlijk in het weggie.

De clap en hihats heb ik niets op aan te merken. Ik zou alle ander sounds ieder apart nog wat tijd geven, uitwerken en vooral meer presence geven, want er is maar krap ruimte voor alle mid sounds. Misschien wat pocket EQ-ing hier en daar? Aan de andere kant word het misschien wel te druk zo rond 4min. Vooral de links rechts sweep gaat mij dan storen.

Daar waar je de decay van de hihats open zet, na de break mag er wat mij betreft mid sounds uit. Maakt t dansbaarder.

Voor nog meer dansbaarheid kun je de mono sub layer bassachtigheid iets harder zetten. Misschien wat laag boosten daar waar je kick gecut is, en vica versa.

Edit: wat Niel zegt viel mij ook als eerste op, maar daar ga je overheen luisteren. daardoor klinkt de kick dof en vlak. en is dat nou ene rimshot?

Back