Mensen met een Acces virus A of B

Hensie

Gewoon Hans
Zit te kijken voor een virus a of b dus , vroeg me af hoe goed hij is in het laag?

En jaa heb eerst veeeel op het internet lopen kieke en hier rond lopen neuzen , maar nog geen first hand antwoord op mn vraag...

Klinkt hij netjes zoals een Nord of ie hij lekker scherp en hard in het laag?
Of gewoon niet zo goed in laaaaag. (erg digitaal?) Meer zon pad en lead machine?

Hou erg van die dsi prophet basjes, maar heb daar geeen budget voor :(
Heb zelf een nord 1 en een korg ms2000r, nord is dus mooi rond in t laag , ms2000 Vind ik erg digitaal in t laag.

Van de Nordrack1,MS2000 en Virus B vind ik de Virus het meest 'rond in het laag'

De Virus klinkt ook meer 'wollig', De MS2000 evenals de Nord kunnen zo heerlijk door de mix snijden.

De prijzen liggen redelijk vast, dus wat let je om hem uit te proberen. ;)

Ik heb zelf de Virus B al ruim 12 jaar en het blijft een van m'n lievelings-synths.
De B heeft behoorlijk wollig en dik laag en kan zoals hierboven vermeld heerlijk door de mix heen snijden.
De A heeft mijns inziens een wat rauwer karakter dan de B, maar is ook wat moeilijker in de mix te krijgen.
De C klinkt daarentegen weer een stuk warmer en 'mooier' dan de A en de B, ligt al heel snel lekker in de mix, maar mist misschien net weer dat rauwere 'analoge' randje.
Ik zeg: kopen die hap!

Ik zou zeggen, meer een pad en lead machine. ik heb er een Moog LP en een Tetra naast die hem wegblazen als het op bassen aankomt en dat zal gelden voor elke analoge bassynth.

Elke analoge bassynth???
Jaja lekker objectief analoog moet altijd beter zijn ofzo, je hebt ook nog een mixer enzo met eq's enzo wil ook nog wat met je sound doen.

ik vind een virus ook meer een pad en lead machine, ik verbaas me er zelfs over dat veel mensen hier hem een goed laag vinden hebben.

De virus kan heel veel, maar strak en dik in het laag hoort daar naar mijn mening echt niet bij :D

Heb sinds gister een Virus A.

Vin hem wel oké niet super duper cool ofzo
Best digitaal klinken , filter is nie echt naar mn smaak, Had er eigenlijk iets meer van verwacht :P
Het was ook een redelijk koopje!

Hou m ff aan maar lang blijft ie niet denk ik ;)

ik vind een virus ook meer een pad en lead machine, ik verbaas me er zelfs over dat veel mensen hier hem een goed laag vinden hebben.

De virus kan heel veel, maar strak en dik in het laag hoort daar naar mijn mening echt niet bij :D

Met 'rond in het laag' wil ik niet zeggen dat het laag 'strak' is, maar 'rond' als in de term 'afgerond'.

Elke analoge bassynth???
Jaja lekker objectief analoog moet altijd beter zijn ofzo, je hebt ook nog een mixer enzo met eq's enzo wil ook nog wat met je sound doen.

Analoog is beter voor bepaalde dingen, zoals bas. Digitaal heeft weer andere voordelen. Daarom ben ik liefhebber van beide. Wat er niet in zit, kun je er trouwens ook niet 'bij EQ'en'.

Back