mixer

Status
Please reply by conversation.

JohnDoe10

Gedeactiveerd account
Ik ben op zoek naar mijn eerste mixer.
De bedoeling is om er al mijn gear op aan te sluiten dus zou hij toch 6 stereo inputkanalen moeten hebben.
Heeft er iemand iets in de aanbieding?

Ik werk ook met Cubase, het zou dus handig zijn als de mixer ze digitaal kan doorsluizen naar sporen in Cubase maar een leuke analoge mixer lijkt me ook wel wat.

Heb niets in de aanbieding oid, maar om je te helpen.

1. wat is je budget?
2. heb je al een geluidskaart met (meerdere) inputs?, zoja, dan kun je een puur analoge tafel nemen met group/direct outs en daarmee dan je sporen multitracken.

Ik gebruikte totnutoe de cubasemixer met een Roland QuadCapture met 2 inputs.
Als ik externe gear wou opnemen sloot ik deze aan, nam op en zo naar de volgende, maar meestal kwam er nier teveel hardware bij kijken.
Ondertussen heb ik wel een paar hardwaresynths, sampler en een drumdoos en zou ze allen tegelijk willen kunnen aansluiten voor een live-setup.
Ik heb er nog eens een nacht over geslapen en het is niet nodig dat ik ze kan doorsluizen naar Cubase.
In totaal gaat het om 7 stereo apparaten en 1 mono maar de meeste hebben multi-outputs, die ik vooreerst niet nodig heb want dan gaat het al naar een 24kanaalsmixer en het budget is voorlopig 500eur.
Mijn kennis van mixers is miniem, ik ken ook niks van de prijzen.
Zelf wel even rondgekeken en hierop gestoten: http://www.bax-shop.nl/analoog-mengpaneel/soundcraft-efx-12-pa-studio-mixer-met-effectmodule

Da's een prima mixert. Goede EQ en goede lexicon fx ook. En ook prima prijs!

Je zou nog de afweging kunnen maken om een wat oudere mixer (bijv. tascam, of d&r) te kunnen kopen, dan ben je voor 16 kanalen ietjes goedkoper uit (maar zonder fx dan). Daarmee kun je net even wat meer kleuring aan je sound geven, maargoed, dat idee moet je sowieso wel liggen en dat is ook weer afhankelijk van wat je al hebt staan.

Ook zijn die krengen inmiddels al 25jaar oud en leveren onherroepelijk wat technische issues op. Dus, die soundcraft lijkt me al met al een prima plan! :okdan:

"Conventional mixer users may be shocked to learn that the 168RC only has eight analogue inputs (complete with inserts). This might seem like a bit of a shortcoming, and certainly, if you only have analogue gear to record, this makes the 168RC on its own a little limiting."

En bovendien heeft TS geen adat uit of zijn geluidskaart.

Ja dat klopt, ADAT intereseert me niet. Alles werkt met jacks hier, dus graag een mixer met jacks.
Ik wacht nog even op het antwoord van Niel.

Status
Please reply by conversation.
Back