hoe maakt je dergelijke klant

Ja zoiets zit wel in iedere boerekool rompler synth toch?

Roland JV, Korg X5 M1 etc.etc.etc.

Klinkt overigens heeel erg Kawai K1 synth

Erg coole muziek overigens :koffie:

yep die blazende sissende pad sound. een beetje zoals in crocket's theme ook. heb al geprobeerd met wat noise maar dat houdt geen toonhoogte uiteraard :/

ik heb geen romplers :)

virus c, moog lp, a6, an1x, vsynth gt ,mininova en dergelijken ah toch 1 rompler roland RS-5 maar daar zit zoiets niet echt in meer accoustic stuff. die gt zal het misschien wel via samples kunnen maar heb toch liever een eigen fabricaat

ja zo een sound kan je niet maken met analoge of VA type synths, dan zou je wel een heeel uitgebreide moeten hebben met 3 of meer resonators ofzoiets als je in de buurt wilt komen en dan nog niet echt ofzo

het zou ook goed kunnen dat hij een sample gebruikt b.v een EMU sampler ofzo

Maar ik denk vrijwel zeker dat het een Kawai K1 is toch wel, zit een heel mooi stoffig 8 bit warm randje aan ofzo

edit: misschien kan het ook een Yamaha SY22 of TG33 etc zijn????

mooie en coole track inderdaad zeg, heeft geen van je aaparaten een vocoder, je kan daar ook nog proberen een percussie orkest geluid doorheen te gooien. als je dat wel hebt.

Jah, heb wel wat vocoders. Denk dat ik er gewoon moet achterkomen welke pcm sample uit de K1 hiervoor gebruikt werd en zien dat ik daar kan aangeraken om te layeren in mijn Vsynth ofzo.. Dus als hier mensen zijn met een K1.. :)

heb em gevonden

heb em gevonden

Aangehecht bestand is een preset sample van de K1 Single bank A patch 1 ;) Gezien de structuur van een K1 moet dat geluid uit de K1 dus ongelayerd uit te halen zijn, maar ik heb em zelf niet :)

Mochten er welwillende zijn die een K1 staan hebben en daar wat samples willen van maken ;) kan ik dat gebruiken op mijn VSynth op een gelijkaardige manier! Het gaat em voor de duidelijkheid over dat panfluit achtige blaas geluidje. (Vraag me nog steeds af hoe ze aan het originele geluid komen)

cheers

Attachments

• i-A-1-Voice.mp3
    150,5 KB · Bekeken: 139
Back