ritmeloop uit milli vanilli's "girl you know it's true"

bounce : de eerste kloppen ook niet. Die zijn .mp3 genaamd, maar ze moeten eigenlijk .wav heten. Dus, r-click, download & save as, renamen naar .wav. Of anders alleen de mp3-tjes downloaden en zelf omzetten (al zuigt dat wel).

Origineel geplaatst door jes303

en dan een onmogelijke: in het gabber / hardcore nummer 'fuck you up' van overdog komt wel een heeeeel lekker lopend ritme voor. hij is waarschijnlijk aangevuld met een 909 en nog wat extra percussie dingetjes, maar halverwege de plaat komt een break en spelen ze het ritme 2x zo langzaam af... ik was destijds helemaal weg van dit nummer, mede door het vloeiend lopende ritme.

ik zal straks een extract uit dit ritme posten :dj:

ik heb 'fuck you up' net ff zitten luisteren ( ja,ik heb de originele plaat...)...maar ik heb geen idee waar ze die beat vandaan hebben....klinkt niet als een loop van die Simon Harris platen ( Beats,breaks & scratches )....als ze 'm langzaam spelen ( in de break ) klinkt ie errug lo-fi,is niet te herkennen als een bekende hiphopbeat...

Jongens,,,, ken je breaks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar goed, je zal leren dat een hoop van die orinele breaks echt hele vette nummers zijn. Die van Hear the drummer get wicked is van Kool and the Gang- Give it Up

Origineel geplaatst door jes303
ok 8~ waar komt het ritme van hear the drummer get wicked vandaan?
er is nog een tweede 'funky drummer' ritme die ik niet op http://formen.ign.com/news/29351.html tegenkwam. hmmm ik heb hier niet zo snel het ritme, maar hij werd oa. gebruikt in een amiga demo notabene, genaamd Vocal Attack III.

ja das een moeilijke he... misschien kan ik m'n amiga disk nog ergens vinden en omzetten naar een wavje.

en dan een onmogelijke: in het gabber / hardcore nummer 'fuck you up' van overdog komt wel een heeeeel lekker lopend ritme voor. hij is waarschijnlijk aangevuld met een 909 en nog wat extra percussie dingetjes, maar halverwege de plaat komt een break en spelen ze het ritme 2x zo langzaam af... ik was destijds helemaal weg van dit nummer, mede door het vloeiend lopende ritme.

ik zal straks een extract uit dit ritme posten :dj:

Ik ben geen ex hiphopper,,, ik ben nog steeds hiphopper, for life aaiiggghhhhht

veel van die classic breaks verzamelers zijn best kut geperst trouwens,,, soms kan je beter voor de originele gaan.

Origineel geplaatst door Arie Safari
Haha, zitten er nou zo weinig ex-hip hoppers hier 8)

Bedoel er niets slechts mee hoor, maar ik had em in 1 keer ingekopt deze. Meer meer meer!

Ha!

Meeste import zaken verkopen tegenwoordig weer de ouwe one and only all you need ultimate breaks & beats serie op streetbeat (vergeef me als ik de namen niet meer helemaal goed weet) Dit is een serie van zo'n 25 platen op een label dat uit de platenzaak van Biz Markie komt ofzoiets, de helft van de hoezen heeft een grafitti voorkant, de andere helft is 1 kleur met witte letters. Op iedere plaat staan 6/8 van dit soort nummers. Als je heel de serie hebt heb je 80% vab alle bekende drumbreaks in huis. Kost ff wat maar is zeker een goeie investering.
Er zijn veel van dit soort platen maar deze klinken het authentiekst wat belangrijk is als je gaat sempulleh. De originele zijn tuurlijk nog het best :-)

Origineel geplaatst door Yoozer
Tja, oude XM/MOD-files afstropen voor breaks... goed idee. Ook gelijk dat lekkere lo-fi geluid :). Is er toevallig iets dat heel gauw .xi files om kan zetten naar .wav?

/me gaat eens zoeken
wat is het XI formaat?
maar erm... probeer MODPLUG TRACKER eens, gaat het mee lukken...

the music just turns me on.....

wie kent dit bekende sampletje?

geile vrouwenstem die zegt dat ze opegwonden raakt van "the music"

hij staat op een van die oude beats en breaks platen

wie kan me helpen?

the music just turns me on.....
wie kent dit bekende sampletje?

is dat niet uit Paid In Full van Eric B & Rakim?
die het overigens ook weer ergens anders "geleend" hebben natuurlijk

Die stemsample ("ohhh my god, the music just turns me on!") is van (toenmalig) reggae DJ Mikey Dread (Micheal Campbell). Hij heeft een radio programma gedaan in de jaren 70-80 en daar had ie onder andere deze en nog veel meer (die later ook vaak gebruikt zijn).
Begin jaren 80 was er een readioprogramma in NL, genaamd "demo" en daar kwamen alle import plaatjes van Jamaica wel aan de orde. Vandaar dat ik die Mikey Dread en die samples dus ken. Een paar jaar terug heb ik een verzamelaar van Mikey Dread gekocht en daar stonden een hele bunch van die coole samples tussen de songs door!

gr
Arv

Die sample is wel cool ja,,,,

of die ene van,,,

It makes me feeel so gooooooddd (met geile vrouwenstem), die is ook vet

Ok, omdat jullie het zijn :D

komtieeeeeeee!

Ow ja volgens mij heeft the Rebel MC ook veel van Mikey Dread gebruikt...

Attachments

• ohmygod.mp3
    77,7 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Die sample is wel cool ja,,,,

of die ene van,,,

It makes me feeel so gooooooddd (met geile vrouwenstem), die is ook vet

En als je de 3 audio Zero-G Datafile sample cd's (of die ene akai rom) nog kan bemachtigen heb je ze allemaal!!

:biertje:

Thankx !!

Arf is de man!

Origineel geplaatst door Neo Land
En als je de 3 audio Zero-G Datafile sample cd's (of die ene akai rom) nog kan bemachtigen heb je ze allemaal!!

wat is de exacte titel van die sample cd's die jij bedoelt?? Lijkt me echt vet om die te hebben:{

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
wat is de exacte titel van die sample cd's die jij bedoelt?? Lijkt me echt vet om die te hebben:{

Uh... Zero-G Datafile 1 t/m 3.
Ik heb net nog effe gekeken op de Zero-G site, maar ik ben bang dat die hem niet meer hebben. Misschien kan je ze nog 2e hands vinden.

Back