Prophet 5 schoonmaken toetsen

EDP

elke dag pannekoeken
jaja hoe maak ik deze toetsen schoon en ik bedoel dan niet de buitenkant. hij speelt niet meer helemaal ok als je hem indrukt(stof?).
heeft iemand dat al is gedaan ?

vertel vertel

als het goed was was het toch paneel openklappen en toetsenbord uitnemen? dat je bij de contacten kon komen om die schoontemaken... (paneel als deksel openklappen zeg maar. dus paneel waar de ledjes, potjes enzo zitten. zitten als het goed is paar dikke lintkabels naar een circuitbord dat op de bodem zit vastgeschroefd?)

Re: Prophet 5 schoonmaken toetsen

Origineel geplaatst door EDP
jaja hoe maak ik deze toetsen schoon en ik bedoel dan niet de buitenkant. hij speelt niet meer helemaal ok als je hem indrukt(stof?).
heeft iemand dat al is gedaan ?

vertel vertel

vertel eens wat voor kontakt maken die toetsen gaat het via rubbers of via veertjes die een metalen strip raken
volgens mij zijn er div soorten toetsenborden gebruikt bij de PROP5
ik kan me trouwens ook vergissen met de PRO one maar als nog wil ik het wel ff weten voor evt een goed antwoord

Re: Re: Prophet 5 schoonmaken toetsen

Re: Re: Prophet 5 schoonmaken toetsen

Origineel geplaatst door matrixxx
vertel eens wat voor kontakt maken die toetsen gaat het via rubbers of via veertjes die een metalen strip raken
volgens mij zijn er div soorten toetsenborden gebruikt bij de PROP5
ik kan me trouwens ook vergissen met de PRO one maar als nog wil ik het wel ff weten voor evt een goed antwoord

heb eerlijk gezegd geen idee. heb bovenstaande verhaal van de genesis three sides live video waarbij je geoff banks (roadie van tony banks nee geen familie van elkaar) zijn prophet ziet openschroeven en ziet klooien. komt irritante vage demo song uit ook :S vandaar.

Bij mijn Sequential Circuits Pro One zat een horizontale metalen staaf waar de toets-contactveertjes op neer kwamen. Zolang de staaf schoon was en de veertjes genoeg kracht uitoefenden, werkte het goed.

Origineel geplaatst door Pim
Bij mijn Sequential Circuits Pro One zat een horizontale metalen staaf waar de toets-contactveertjes op neer kwamen. Zolang de staaf schoon was en de veertjes genoeg kracht uitoefenden, werkte het goed.

klopt en zo werkt het volgens mij ook bij de pro5 alleen weet ik dat de PRO one ook een versie heeft uitgebracht met rubber nopjes ipv van staafjes

Ik hoop voor jouw dat het niet van die Pratt & Read toetsenborden zijn, zoals in de Pro One en Minimoog. Zijn echt een hel om iets aan te doen als er een toon niet meer klinkt (en je uitgerokken veertjes hebt). Hier vind je wat info over de Pratt & Read van een mini. http://www.kleonard.com/gear/MiniMoog6128.htm

Deponeer de vraag hier maar even:

Bij de prophet 5 die ik laatst heb verkocht was het zo dat als je toetsendek hard indrukte, de pitchbend pas in werking kwam. Een vintage aftertouch zal 'k maar zeggen.(de stand van het pitchbendwheel bepaald hoever omhoog.omlaag hij pitched als je drukt) Is dit standaard bij een Pro 5?

Ik geloof dat ik hier van de week op Analogue Heaven flink wat mails over voorbij heb zien komen met o.a. input van Synthfool, ff archives checken!

Back