Edgar Froese, oprichter van Tangerine Dream. overleden

Akikaze

Japans voor 'Herfstwind'
Ik krijg net bericht van zijn vrouw dat op dinsdagmiddag 20 januari Edgar Froese, oprichter van Tangerine Dream, onverwachts in Wenen is overleden aan een longembolie.

Veel synthesisten zijn schatplichtig aan Edgar Froese en ik ook, dus waar kunnen we deze pionier van de Berlijnse School van de elektronische muziek beter herdenken dan op dit mooie forum?

Wow.... Rust in vrede

RIP

Gast heeft mooie muziek achtergelaten.

Tangerine Dream was zo'n beetje mijn eerste kennismaking met electronische muziek dankzij de hippie platen in mijn ouders' platenkast van vroeger. Heeft zeker bijgedragen aan mijn eigen enthousiasme voor de synth als instrument en electronische muziek als genre. Helaas pindakaas. We zullen het zonder meneer Edgar moeten doen.

idem,
we worden ( gelukkig) ouder,
heb ze afgelopen jaar nog gezien in nijmegen

70 jaar is nog te vroeg om te sterven.

Ik had hun LP "Phaedra" eerder in mijn platenkast dan het werk van Karlheinz Stockhausen.

180

R.I.P.

"Phaedra" is idd een goeie maar ik wil vooral ook "Rubycon" aanraden. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het latere werk toch steeds minder interessant vond worden maar wat TD in de jaren 70 en vroege 80's heeft gedaan is bijna allemaal zeer de moeite waard.

Rubicon vind ik ook een van de beste. Naast ricochet.

Stuntman is prachtig. Het was mijn eerste kennismaking met het solowerk van Edgar Froese.
Luister ook eens naar Ypsilon in Malaysian Pale. De mooiste mellotronstrings ooit.
Of naar het intro van Ages.
Eigenlijk is vrijwel alles de moeite waard.
Bij het solowerk van Edgar Froese weet je zeker wie wat heeft gemaakt.
Ik ben ook een groot liefhebber van de ander (ex_) TD-leden, maar over hen moet deze draad niet gaan.

Encore, tangram , rubicon
Allemaal top
Zeit ook , als slaapmiddel ( ik viel altijd halverwege kant 2 in slaap )
Vind tangerine dream eigenlijk leuker dan bv herr klaus

Vind tangerine dream eigenlijk leuker dan bv herr klaus
Ik vin herr Klaus vaak veel van hetzelfde. Hij maakt dan wel 100den cd's binnen korte tijd maar veel vind ik behoorlijk gerecycled.
Dark side of the moog series vind ik, naast het oude werk zoals timewind, andromeda strain moondawn en zo, nog de betere. maar dat vind ik ook van het oudere werk van TD.

Pas gezien,had ook al een post gemaakt.Maar we kendn hem wel.

Back