Emu E4XT screen freeze & gen trap error :(

WillemV

Stamgast
Ik heb onlangs een e4xt (zonder rfx card met 128 ram) gekocht. Ik was er aanvankelijk erg blij mee, maar ik heb ernstige problemen met de unit.

Omschrijving:
Eens in het uur krijg ik een totale screen freeze tijdens waarbij de unit nergens meer op reageert en dus opnieuw opgestart moet worden. Daarbovenop krijg ik ook zoiets als een "GEN TRAP ERROR" message, resulterend eveneens in een totale freeze.

Reeds geprobeerd:
- Eprom reset
- ram test (kwam uit ok)

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

specs:
os 4.01
geen rfx card
geen scsi units aangesloten
stock harddrive 4gb

Ik heb zoals jij waarschijnlijk ook gegoogled op dit probleem en er komt niet echt iets naar voren. Wel heb ik ergens in een draadje gelezen dat iemand met hetzelfde probleem het ram vervangen had, EOS opnieuw geinstalleerd, andere harde schijf en dat dat niet hielp. Iemand opteerde dat het misschien aan de voeding zou kunnen liggen want het probleem deed zich namelijk voor als de harde schijf werd aangesproken. Mocht je een externe SCSI zip/jaz hebben liggen zou ik dat eens proberen misschien.

Ja, dat is waarschijnlijk de voeding... Volgens mij hebben de niet Ultra's ook een kleinere voeding dan de Ultra's - dat kan soms problemen opleveren.

Trap error betekent meestal toch een probleem met ram. Voeding of hd-problemen lijken mij dan niet waarschijnlijk aangezien samplers niet streamen van de harddrive (zoals bij pc's wel het geval is).
Ander os proberen zou mijn eerste stap zijn en om toch scsi hd issues uit te sluiten maar weer eens met floppies aan de gang.

Update voor het nageslacht:
Sinds de upgrade naar laatste os, geen problemen meer gehad.

Dat is mooi, gelukkig maar. Die van mij is al ruim een half jaar ter reparatie bij Music House. Hij start niet op en het displaylicht vakt zo snel uit dat de boodschap bij het opstarten niet te lezen is. Ik denk dat het aan de voeding ligt want er zit een RFX-23 kaart in waarop de voeding volgens E-mu niet is berekend. Toch heeft hij het ruim tien jaar volgehouden.

Akikaze,probeer eens het volgende:

Toestel open maken,flashram kaartjes eruit halen,even wachten,dan kaartjes er terug in en opstarten

Back