NI Kontrol S 61

SolarCell

Nieuwkomer
Ik ben voornemens de NI Komplete 10 Ultimate aan te schaffen en daarbij ook de Kontrol S61. Nu heb ik op dit forum een en ander kunnen teruglezen, maar die berichten waren alleen van vóór de release van de Kontrol. De toon was voornamelijk negatief, vooral de prijs werd te hoog bevonden en het feit dat de Kpntrol uitsluitend met NI werkt, werd allerminst gewaardeerd.
Maar nu, een maand of vijf verder, lees ik niets meer over de Kontrol. Ik nu ontzettend benieuwd naar ervaringen van diegenen die het wél aandurfden.

Mijn vraag luidt dus: wie heeft welke ervaringen met de Kontrol S25/ S49 of S61?

Ik heb hem (nog) niet maar staat wel op mijn verlanglijstje. Hij speelt gewoon ontzettend lekker. Volgens mij zijn er niet
veel midi keyboards die zo fijn spelen en de combinatie met Komplete is natuurlijk top. Maar inderdaad de prijs is aan de hoge kant. Ik heb ook enkele reviews gelezen en die waren ook vrij positief.

Ik heb hem zelf de KK 61.
Hij werk goed met de Kontrol software.
Maar daar buiten is het een ramp.
Hij werk wel maar heeft geen automaping.
De accorderen speelt hij wel af maar neem hij niet in cubase 8 op.
Erg jammer is dit.
Ik hoop dat NI dit gaat oplossen ander stuur ik hem weer terug naar bax.

Ben ook geinteresseerd...
Ze hebben nu toch iets van "Native Kontrol Standard (NKS)", is het aansturen van 3d party plugs en smart play midi out naar daw niet met die 1.1 update opgelost dan?

Ik heb hem zelf de KK 61.
Hij werk goed met de Kontrol software.
Maar daar buiten is het een ramp.
Hij werk wel maar heeft geen automaping.
De accorderen speelt hij wel af maar neem hij niet in cubase 8 op.
Erg jammer is dit.
Ik hoop dat NI dit gaat oplossen ander stuur ik hem weer terug naar bax.

ligt t niet aan de instellingen? Dan heb je dus 2 kb's nodig. een NI -dedicated en een general kb.
kan me niet voorstellen dat NI zoiets presteert.

Back