clock/reset vanuit DAW

Kneelz

Reuzebonk
Sinds kort mijn modular aan mijn PC vastgeknoopt, maar nu vraag ik me af hoe ik het beste kan syncen.

Ik heb het nu zo:

-1 clockpulse uit DAW naar een multiple.
-1 aftakking gaat naar clockdivider CLOCK.
-1 aftakking gaat naar een AD envelope (om een constante 5V te creeren).
Vervolgens wordt het signaal inverted op een Intellijel Triatt.
Daarbij mix ik (op de triatt) een 5 volt signaal.
Die ouput gaat dan naar de clockdivider RESET.

Als mijn DAW loopt dan is het signaal naar de RESET dus (5V plus -5V) 0 Volt
Als ik mijn DAW stop dan is het signaal dus (0V plus 5V) 5 Volt

Werkt allemaal prima maar ik moet er een multiple, een triatt en een AD env voor opofferen.
Kan dat niet gemakkelijker met mijn HUIDIGE setup???

http://www.modulargrid.net/e/racks/view/122257

Ik zie in je setup helemaal geen clock devider.

Welke heb je?, ik heb die van doepfer en die heeft een reset in en mijn midi cv geef start en reset.

Wat je kunt doe is een pulse opnemen en via je DAW via een output uitsturen.
Die pulse sample zet je dan aan het begin van je track en rout je direct naar de reset input van je analoge sequencer.

Ik zie in je setup helemaal geen clock devider.

Welke heb je?, ik heb die van doepfer en die heeft een reset in en mijn midi cv geef start en reset.

Wat je kunt doe is een pulse opnemen en via je DAW via een output uitsturen.
Die pulse sample zet je dan aan het begin van je track en rout je direct naar de reset input van je analoge sequencer.

Ow, is mijn setup niet helemaal up to date, het gaat om de Circuit Abbey G8.
Ik werk met Reason en Silent way plugin, dus alleen gates/cv (geen start/stop signalen).
Maar als ik een reset aan het begin van mijn track zet dan werkt niet toch :?:?
Ik denk namelijk dat hij moet resetten voordat ik de track weer start...

he kneelz, beetje offtopic hoor, maar wat vind je uit jouw rack buiten doepfer om de tofste module?

Ze kunnen niet zonder elkaar he :D Qua VCF/VCO of??

iig kun je wel een pulse sample gebruiken als reset.

misschien met de hand reseten of een bar voor je track toevoegen en de pulse sample op een juiste plek zetten net voor de track begint.

Anders is een midi cv van doepfer die clock, start, stop en cv uitstuurd wel handing.

Vcf bijv?

Sowieso dat malekko borg filter, 1 van mijn eerste, die gaat niet meer weg... denk ik ;)

Als VCO/LFO vind ik die Dixie toch ook wel erg krachtig voor het geld!

iig kun je wel een pulse sample gebruiken als reset.

misschien met de hand reseten of een bar voor je track toevoegen en de pulse sample op een juiste plek zetten net voor de track begint.

Anders is een midi cv van doepfer die clock, start, stop en cv uitstuurd wel handing.

Dat zou ik eens kunnen proberen inderdaad; een soort van pre-pulse... ga ik doen!
Midi/cv is het gemakkelijkste natuurlijk, eerst maar eens kijken of dat wat wordt voor mij: modular icm PC

Thanks folks!

Back