vintage drum machines anno 2015

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

synthkey

Stamgast
Ik zie regelmatig drummachines hier op marktplaats voorbij komen, dan vraag ik me af of zoeits nog wel van toegevoegde waarde is anno 2015.... een analoge synth kan ik me voorstellen, maar doet een sample van bijv een TR808 of Drumtraks nog onder voor een echte bak?

Ik kan voor vier bankjes een Drumtraks kopen van een maat van me.... zit dus sterk te twijfelen, of doorsparen voor een andere vettere synth (prophet 8?)

simple je kan gewoon een roland tr8 kopen. heb je alle sounds die je wilt in 1 doos en ben je klaar. alleen als jue een beetje gek bent koop je dezer dagen een tr-808 of andere vintage ding.

een drumtraks is al en sample bak BTW. wel een beetje speciaal alleen.

Of je koopt een Analog Rytm... Heb je zowel analoog als samples...

Ik zie regelmatig drummachines hier op marktplaats voorbij komen, dan vraag ik me af of zoeits nog wel van toegevoegde waarde is anno 2015.... een analoge synth kan ik me voorstellen, maar doet een sample van bijv een TR808 of Drumtraks nog onder voor een echte bak?

Ik kan voor vier bankjes een Drumtraks kopen van een maat van me.... zit dus sterk te twijfelen, of doorsparen voor een andere vettere synth (prophet 8?)

Daar hebben we in talloze draadjes uiteraard al heel wat over gepraat inmiddels. Ik weet niet of het nut heeft
om weer alles op te ratelen.. Alles is toch wel gezegd zou je zeggen?

Ok even in het ultra kort dan:
Orginele analoge drumcomputers klinken organischer dan samples. Maar als je grote samplesets neemt dan kom je er aardig mee weg en valt het zeker niet op.

Blablabla.. analooog organischer vs digitaal statisch, workflow, in the box, out the box, muizen, physieke knoppen, timing, latency, specifieke swing, pads... etc. :)

Ik zou persoonlijk een MPC sampler kopen en die als drummachine gebruiken.. want dan zit je niet vast aan de 'sound' van 1 apparaat.

Ik ben zelf nogal fan van vintage drummachines en heb er wel enkele.
Vooral de nostalgische waarden, geur en kleur van die bakken vind ik geweldig.
Qua workflow zijn samples natuurlijk veel makkelijker en die kunnen natuurlijk ook goed klinken.
Al hoor ik meestal wel het verschil tusen sample based 808 drums en "real" 808 drums.

In ieder geval, je hoeft geen dure drumbak te kopen om een goed nummer te maken, ik bekijk het meer als "veel plezier"....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back