Verschillen Atari of Amiga diskdrive (recplacement Diskdrive voor DSS1)

MacGyverGear

midi-life crisis
Slechts een kleine schare DSS1 gebruikers hier.. daarom stel ik de vraag maar wat algemener aangezien er natuurlijk loads of (ex) Atari ST en Amiga gebruikers zijn hier ::mega:

Heb een tijdje terug door een defecte diskdrive in mijn DSS1 mijn Amiga diskdrive opgeofferd.
Had eerder in ninetees ook een kapotte diskdrive in deze Korg sampler en toen heeft een Amiga diskdrive ook geholpen :)
Nu heb ik helaas mijn enige Amiga incompleet maar nog wel meerdere ST's en ook nog een externe Atari diskdrive die ik dan liever opoffer. :P

Zou het natuurlijk ook eerst zelf kunnen proberen maar vroeg me af of mensen zijn die in een verleden wel es met succes drives tussen de ST's en Amiga's hebben uitgewisseld.. :)

Er zijn ook goede resultaten met oudere (PC) DD drives bekend in deze DSS1 sampler maar in de oudste computer die ik heb (486) zit alweer een HD versie en dan zou ik dingen moeten gaan solderen.
Alvorens ik mijn DSS1, Drives/ST ga openschroeven is alle input welkom dus. :mega:

Laatst gewijzigd:
Dat gaat ni lukken, atari en amiga diskdrives uitwisselen,

Koop je mss een 'nieuwe' amiga diskdrive bij amigakit...??
Je kan een bepaald type pc diskdrive wel ombouwen, maar da's voor op de amigascene forum denk 'k..

Ik heb in december een GOTEK usb diskdrive gescoort op Amibay,,
Die is zelf geflasht en al,, En werkt best wel goed,, Gewoon ADF bestanden naar de usb stick slepen,,

oke. :) Die Gotek is natuurlijk wel interessant maar een diskette lezen wordt wat lastig dan. :D
Maar thanx voor de info over de Atari en Amiga drives.. ik kan er wel vanuit gaan dat een ST drive dan ook niet gaat werken in de DSS.. scheelt me weer een experiment :)

idd, maar je kan mss zo'n USB stick diskdrive voor de DSS zoeken ??

En tja, De amiga heeft een speciale Diskdrive, 880K of maal twee voor double Density
En de STE diskdrive is speciaal voor de STE gebouwd....

Ik weet ni wat voor Diskdrive de DSS nodig heeft, normaal is dat een 720K PC formaat denk 'k...
Die zullen nog wel te vinden zijn op ebay,, met mss ineens en nieuwe drive belt ,?
Anders mss een oude PC desktop slopen ??

Laatst gewijzigd:
Omgekeerd zou zo'n Gotek ook moeten werken op 'n DSS zou je dan denken.. Zag er wel 1 op MP staan voor 35 euro.. :)

Weet wel dat er in die DSS met succes ouder type PC drives zijn gemonteerd en dat was dan idd DD formaat... en ja.. dan praten we nog over de 286 of langer terug.. redelijk zeldzaam zo ondertussen :D

Kan die oude DSS1 drive nog eens onderzoeken maar de DSS1 die ik in de ninetees had kreeg na 'n paar jaar intensief gebruik al redelijk snel diskklachten.. kans is dus groot dat het gewoon wear is wat em heeft doen overlijden.

Wil liever de drive in de DSS wel actief houden aangezien ik ook 'n DSM1 Korg heb en deze nogal wat functies mist op diskgebied die de DSS gewoon standaard kan.. en bepaalde bestanden wil kunnen uitwisselen tussen beiden :)

Ik ga mijn ogen maar open houden voor een ouwe DD drive.. kom nog wel es ergens.. Thanx voor de input :mega:

Heb nog steeds de Amga diskdrive erin (for the time being). Een ouder type double density kwam ik tot nu toe niet tegen..

Hij doet het overigens goed hoor met die Diskdrive :)

Back