[R&B] 4 demo tracks

Jeroen

Music!
Guys,

Afgelopen zondag heb ik voorlopige mixen gemaakt van het demo van mijn bandje (het was al laat dus het is nog niet perfect). Het opnameproces was wel leuk. Eerst in de oefenruimte de hele band op 4 sporen opnemen (ranzige kwaliteit) met een Mac (Cubase), vervolgens hebben de drummer en de bassist hun partijen opnieuw ingespeeld (5 sporen), op CD gebrand en per post naar mij verstuurd. Ik heb daar vervolgens de toetsenpartijen bijgespeeld (PC, Cubase). En afgelopen zondag kwamen onze zangeressen langs voor de vocals. We hebben nog een sessie gepland voor additionele vocals en misschien nog wat effecten, om vervolgens een difinitieve mix te maken en tig keer te branden op demo-cd'tjes. Het is trouwens geen dance, maar gewone renbee covers.

Let me know what you think!

Brotha
Next Lifetime
Cleva
Do You Remember

Grtz,
Jeroen

zulke muziek kan ik zeker aprecieren.

Ik hoor ook graag Melba Moore(jaren 80), misschien ken je die ook?

Wat de productie betreft, de muziek zelf vind ik top en de zang is goed, al zou ik haar eerst eens een meer uptempo nummer willen horen zingen of een echte HIT om te zien of zij werkelijkTop/Top is. Maar dat hoeft niet, deze muziek is goed in zijn genre en ze zingt zeker niet slecht. Het genre is zalig om rustig ergens te zitten genieten, op allerhande vlakken ;)

Het kan zijn dat de EQ van de stem nog niet op zijn plaats zit, wat de stem volgens mij nog iets beter zou maken.
Ik heb het gevoel dat de stem een beetje te scherp staat qua hoog, maar ook in het middengebied ergens, gewoon maar een tip om het meer soulfuller te laten klinken.

Maar daar je aangaf dat het voorlopige mixen zijn, is mijn uitleg misschien voorbarig.
Ik wou je alleen maar mijn persoonlijke smaak even zeggen van mijn eerste indruk, en misschien heb je er ook wat aan.

voor de rest, zwaar OK 8)

Thanks so far.

Goede tips over de EQ. De zangeres heeft van nature een wat nasale stem, dus daar moet nog wat aan gesleuteld worden. 64kbs omdat we niet in het kazaa circuit terecht willen komen. En het gaat om een voorlopige mix dus over details hoef ik (nog) niets te horen, het is ook nog lang geen master.

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Jeroen
Thanks so far.

Goede tips over de EQ. De zangeres heeft van nature een wat nasale stem, dus daar moet nog wat aan gesleuteld worden. 64kbs omdat we niet in het kazaa circuit terecht willen komen. En het gaat om een voorlopige mix dus over details hoef ik (nog) niets te horen, het is ook nog lang geen master.

Grtz,
Jeroen

Ach jah Erika zit er zelf toch al in, in dat circuit. Je kan er ook gebruik van maken door de mp3 tags te vullen met contact info over jullie... maargoed. Ik heb nu het idee dat de zang wat te schel staat ingesteld... weet dus niet of dat met de lage bitrate te maken heeft...

Voor de rest klinkt het zeker goed!

klinkt allemaal erg leuk!
alleen wat ik wel vindt het is allemaal het zelfde concept. beetje relaxte muziek met rhodes en een zwart gekleurde stem. echt veel variatie in dat concept kan ik in deze vier nummers niet ontdekken. dat vindt ik jammer. ik denk als je niet steeds naar de zelfde klanken zou grijpen dat je veel meer anders klinkende maar toch in het zelfde straatje passende tracks zou hebben.

desalniettemin vindt ik het allemaal lekker klinken!

Ik vind het al wel best goed klinken, enkel het heeft nog een beetje een te harde demo sound. De zang klinkt idd wat schel en mist wat aan volheid. In het eerste nummer ergerde ik me wat aan de snare, je kan eventueel met drumagog eens experimenteren en samples van je Alesis dm importeren (hoewel dit misschien helemaal niet je bedoeling is). Ik zou precies ook de drums individueel wat harder compressen.

Wat wil je in hemelsnaam met Erykah Baduh en Gill Scott covers?????Ben je van plan alleen covers te gaan doen???

Ik geef de zangeres een 7. Ze moet minder nasaal zingen en mischien nog dat kleine beetje extra exentrieke van haar stem ontdekken.

De keys zijn ook goed,,,, de percussie minder maar dat is niet het moeilijkste.

Ga zelf maar eens nummers schrijven zou ik zeggen.

We doen gewoon wat duizenden bandjes in NL doen, in kroegen spelen omdat het leuk is. Waarom speelt iemand covers? Simpel omdat dat leuk is. Waarom maak je muziek, omdat dat leuk is... Eigen muziek gaat er nog komen, maar voorlopig gebruik ik mijn andere bandjes voor mijn eigen muziek. Dit is echt een coverbandje. We hebben wel plannen voor eigen nummers, maar we treden al op en dan heb je niet even 3 uur eigen nummers op de plank liggen.

Er wordt veel gevraagd in de 'kroegenschnabbelscene' naar demo's, dus vandaar dat we dit demo maken. De drums zijn echt, dus vervangen door iets electronisch wordt lastig. Die compressietip ga ik uitproberen. Ook dat gebrek aan variatie worstel ik nog wat mee. Het zit nu toch te veel in subtiliteiten. Mmm, mischien moet ik eens een Wurlitzer proberen....

Live neem ik altijd een echte Rhodes mee + een synth, dus ben ik dan ook wat beperkt in sound.

Grtz,
Jeroen

Ik bedoelde het verder niet beledigend ofzo hoor!!!!. Ik dacht meer dat je een demo wilde verspreiden onder platenlabels om die muziek uit te krijgen. Maar jij wilt meer optredens doen enzo, dat is ok man. Succes

Ok, dan begrijp ik het. Maar ik ben het met je eens, hier krijg je nooit een platencontract mee.

Grtz,
Jeroen

Op de muziek zelf niks aan te merken (althans, niet nu), helemaal te gek! Goeie feeling!

Over de mix: ik mis warmte in de sound. Niet alleen in de zang (die dus te nasaal klinkt), maar ook in de rest, het klinkt allemaal wat kil. Misschien dat dan ook de zang nog net iets beter samensmelt met de rest, ik heb af en toe het idee (met name in Brotha) het idee dat de zang wat los staat van de rest.
In 'Next Lifetime' vind ik de snaresound niet helemaal bij de rest van het nummer passen. Een wat fellere sound zou daar denk ik wel op z'n plaats zijn

Maar verder toppie hoor! Lekker muziek blijven maken! Als jullie in de buurt van Utrecht ergens live spelen geef dan ff een seintje!

Thanks voor a het commentaar. Ik ga er zeker wat mee doen. Toen ik het vandaag weer hoorde herkende ik al een aantal tips.

Grtz,
Jeroen

Back