Matrix DW 1000

Klein beetje op de sukkel, maar goed dat hoort er bij, met de frequentie vermenigvuldiging met de PLL 74HC4046 die ik, tot op heden maar dat komt wel, niet voldoende stabiel krijg (wat op zich dan weer leidt tot ongehoorde klanken :-)).
Als iemand ervaring heeft terzake, alle tips zijn meer dan welkom. Ik heb ondertussen een test opstelling gemaakt om alle kritische R en C waarden vlot te kunnen wijzigen om zo, mag ik hopen, snel tot een stabiele oplossing te komen, het gate signaal zal ik misschien gebruiken om de pll snel te laten locken.

De loop is ondertussen rond, de klok van de Matrix 1000 gaat de PLL in, wordt vermenigvuldigt, klokt het Arduino bord dat een FM golfvorm berekent die dan weer de Matrix 1000 in gaat en het werkt nog allemaal ook...maar ik blijf problemen hebben om de frequentievermenigvuldiging met de PLL (een 74HC4046) stabiel te krijgen over meerdere octaven, en zo lang dat niet lukt heb ik geen betrouwbare oplossing uiteraard...
Iedereen hier die ervaring heeft ter zake of een goed schema voor een frequentie vermenigvuldiger, alle tips en hulp zijn welkom.

Back