Low-Frequency lab DIY draad

Dus, inmiddels verhuisd, en langzaam weer het DIY-en op gaan pakken, nog steeds niet een plek waar ik spullen kan laten liggen dus dat sucks, toch nog eens een extra bureau regelen voor op zolder. Nu krijg ik elke keer weer moeilijke blikken als de werkkamer vol afgeknipte pootjes van de weerstanden ligt.
Daarnaast ook Photobucket gekilld vanwege het feit dat het enorme pannekoeken zijn, dus ja, plaatjes pleite, ik heb nu Imgur, dus wellicht gaan er hier en daar wat dingen terugkomen.

Maar goed, ik zag dit filmpje van Mylarmelodies:
waarin ie het heeft over sequential switches en ik heb op de veronmarkt wel eens een paar DG212 gescoord (CMOS switches), dus ik heb daar even een PCB van in elkaar geflansd.
En hij doet het!
2J3GlzB.jpg

Niet zo klein als een Doepfer A-151 v2..... Maar zit wel beter in elkaar :D
scneeN1.jpg

Heeft wel een fix nodig, ik had de 4017 tussen -12 en +12 gehangen :stupid en dan doet ie het niet. Pootje 8 optillen en aan aarde hangen en toen deed ie het weer (4017 zelfs niet eens kapot). Niet genoeg thonkiconns in huis jammer genoeg (maar wel een bak vol van die andere, dus ik denk dat ik destijds de verkeerde bestelde).
eoYDtOF.jpg

Verder nog uit de Elektuur een PWM dimmer voor LED's gemaakt, dit is met een klein led moduletje van Aliexpress, maar er kunnen ook veel grotere modules aan (ik gebruikte twee 18w LED modules als werklicht boven mijn bureau).
7GCul2g.jpg

Link naar artikel

Shit! Is dat een Imgur issue? Net gekeken, en ze hebben wel een ios app, dus je zou zeggen dat ze weten dat zoiets als ios bestaat.... Zijn de plaatjes voor meer mensen onzichtbaar?
Maar idd. sequential switches zijn tof, die goedkope led PCB's van dealextreme overigens ook.

Nog wat dingen in elkaar gezet
6MUYkXZ.jpg

En
xPKPxnc.jpg

Een paar multjes (gebruik dit soort smalle panels vaak om het vierkantje bij Formulor helemaal op te vullen, als ik panels laat lasersnijden).
Een dual log VCA, en nog een afstandssensor, zit er al een in mijn skiff, maar nu dus twee. De volgende iteratie van dit PCBtje maak ik waarschijnlijk met een LED zodat je kunt zien wat voor signaal er verstuurd wordt.
En dan nog een panel met acht latching touch schakelaars, om on the fly dingen aan en uit te zetten. Het gebruikt een IC'tje van Hobbytronics.
Het is een beetje een hack, ik heb met hotglue de soldeerverbindingen geisoleerd, maar ik denk dat de functie wel handig is.
Verder nog videootje van sequential switch in actie:

Simpelweg 4 signalen via de switch naar de FM input van een triple VCO gestuurd. De V/Oct zit op een aparte sequencer.
Na de vakantie weer even wat panels bestellen.

Sweet baby jesus yes:
cC9T2IM.jpg

Nieuwe lading PCB's, van Seeedstudio dit keer, zien er prima uit (hopen dat het het allemaal doet)
Van links naar rechts, Kraakdoos, Pro-Co Juggernaut, Electret mic pre, Balanced outputs, EMS VCF en VCA eraan geplakt (schema's van d'n Yves Usson).

Back