Ns-10

Beatbrother

Stamgast
Hey,

Sorry, maar weer een vraagje over monitors ...

Ik heb 2 jaar lang met actieve Alesis monitor One gewerkt en ben er heel tevreden over ...

Vorige week heb ik mij een set nieuwe monitors gekocht : Dynaudio BM15A

Deze vind ik echt wel SUPER !!! Echt een aanrader !:okdan:

Nu had ik ergens gezien dat iemand zijn Yamaha NS-10 monitors wegdeed voor 400 euro ...

Is het nog de moeite om deze nog bij te kopen ?
Zijn ze het waard ?

Reacties pls ...

Greetz Bart !

400€ is volgens mij nogal duur. 'k heb ze nieuw denk maar 450€ betaald.

Ik kan op de ns10's echt niet mixen maar als referentie boxen zijn ze volgens mij wel top, ze staan dan ook bijna in elke pro studio. Ik heb eens "horen" vertellen dat de ns10's gewoon goed zijn om balansen op te maken en om te zien of alles in het hoog goed zit. Klinkt een mix goed op een ns10 dan klinkt ie normaal overal goed. Je moet er gewoon op leren mixen, ze geven weinig bas met als gevolg dat toen m'n mixen vol bass zaten.

Origineel geplaatst door Toon
400€ is volgens mij nogal duur. 'k heb ze nieuw denk maar 450€ betaald.

Ik kan op de ns10's echt niet mixen maar als referentie boxen zijn ze volgens mij wel top, ze staan dan ook bijna in elke pro studio. Ik heb eens "horen" vertellen dat de ns10's gewoon goed zijn om balansen op te maken en om te zien of alles in het hoog goed zit. Klinkt een mix goed op een ns10 dan klinkt ie normaal overal goed. Je moet er gewoon op leren mixen, ze geven weinig bas met als gevolg dat toen m'n mixen vol bass zaten.

Yep,

Had ik ook gehoord dat ze goed zijn om mixen op te controleren voor bv. ook radio edits enz, maar dat je
ze zeker niet moet gebruiken als enigste monitors omdat je deze totaal daar voor niet kan gebruiken.
Krijg je naar t schijnt ook pijn van in je oren als je enkel op de ns-10 mixt ...

Heb je ze nieuw 450 € betaald ? Al lang geleden ?
Zou ik ze nog ergens nieuw kunnen vinden ofzo ? Ik vrees er wel voor ...

Greetz Bart !

Heb zelf bm6a en ben daar ook super content mee. Als ik daar op afmix, klinkt het ook overal goed bij mij.
Als je prostudio hebt, zijn ns10's goed als extra referentie. Ik heb ze echter totaal ni nodig. Jij wel?

Hang me er niet aan op maar waren die dingen niet 150 euro per stuk tweedehands qua doorsnee prijs?

Vet he, die BM15A's!!!
Ik heb ze zelf ook.

Of die ns10m's echt nodig zijn: ik denk het niet. Met die Dynaudio's moet je toch een redelijke mix in elkaar kunnen draaien. Maar van de andere kant is een extra referentiekader nooit verkeerd.

Ook ik wil in ieder geval nog eens een setje ns10m's op de kop tikken (is tot nu toe nog niet gelukt) als referentiemonitoren.

€ 400 vindt ik overigens te duur voor ns10m's.

een forumlid deed ze laatst voor 200 weg, op marktplaats vorige week iemand voor 200 ( maar uiteindelijk 350 voor geboden )
vandaag op marktplaats --> ns-10m nooit gebruikt in ongeopende doos

Back