Logic Pro X clock bytes en SPP

Rvooh, inderdaad is de manual van Logic zeer bescheiden mbt de midi environment. Veel moet je zelf uitzoeken.

Maar aan de andere kant, wat gaat er dan mis met je gesyncde dingen?

wat gaat er dan mis met je gesyncde dingen?

Wel, ik ben bezig met het beta testen van een systeem (MidiGAL) die een stabiele clock genereert op basis van de (niet zo stabiele) DAW clock. Het werkt met elke DAW perfect, behalve met Logic.
De reden is dus dat die clock bytes die gestuurd worden tijdens stop ontvangen worden door de MidiGAL, die op basis daarvan een foutieve clock gaat genereren. Zodra je op start duwt in de DAW duurt het enkele clock ticks voor MidiGAL het juiste tempo doorheeft en krijg je dus iets raars te horen (en zit de track er ook naast).
Hoewel dit gedeeltelijk in de firmware van MidiGAL gefixt kan en zal worden, blijf ik met de grote vraag waarom Logic die clock bytes uitspuwt, vandaar dit topic.

Ik heb gisteren ook een gedetailleerde bug report verstuurd naar Apple, want ik kan met de beste wil geen enkele reden verzinnen voor dit gedrag.

Los daarvan had ik in het verleden ook al miserie met bepaalde dinsync converters, de oorzaak kan m.i. ook hierbij liggen.

Ok, duidelijk Rvooh.

Hopelijk werkt Apple een beetje mee om het op te lossen (ik geef je weinig kans).

In LAP heb je deze instellingen... hoe verloopt dat in LPro ?

Attachments

• Synchronisatie.jpg
    Synchronisatie.jpg
    23,2 KB · Bekeken: 127
In LAP heb je deze instellingen... hoe verloopt dat in LPro ?

Wat is de relevantie?

Even een plaatje van het net:
S1050_SET_SyncGeneral.png

edit: das nog van logic 9, is nu nagenoeg hetzelfde behalve dat de achtergrond zwart is, ik zit nu niet voor de studio pc

Laatst gewijzigd:
Idd, Er is iets met Logic z'n eerste clock,, Op de EFX 500 zag ik dat ook al jaren geleden,,, Da's niet van den eerste keer strak,,
Mss heb je er nu meer info over,,

ja dat zegt mij veel, ik ken die settings behoorlijk vanbuiten.

wat is je punt?
"Je kent die settings behoorlijk vanbuiten..." :Z:halleluja

Logic Pro handleiding blz.1178 :
Using External Synchronization
When you first open Logic Pro, manual synchronization mode is automatically turned off, and Logic Pro is in Internal Sync (master) mode. Activating the Transport bar’s Sync button synchronizes Logic Pro to the chosen synchronization source.
If Logic Pro is running by itself (no devices or applications capable of synchronization are in use), or is acting as the synchronization source, it is the synchronization master device. In this situation, the Transport bar’s Sync button should not be activated. The Transport bar Sync button is not displayed by default.

"Je kent die settings behoorlijk vanbuiten..." :Z:halleluja

Logic Pro handleiding blz.1178 :
Using External Synchronization
When you first open Logic Pro, manual synchronization mode is automatically turned off, and Logic Pro is in Internal Sync (master) mode. Activating the Transport bar’s Sync button synchronizes Logic Pro to the chosen synchronization source.
If Logic Pro is running by itself (no devices or applications capable of synchronization are in use), or is acting as the synchronization source, it is the synchronization master device. In this situation, the Transport bar’s Sync button should not be activated. The Transport bar Sync button is not displayed by default.

en je punt is?
wat heeft dit nu te maken met deze topic?

Wil je, als je toch de moeite doet om te reageren, ook eens de moeite doen om te lezen waar deze topic over gaat.. Ik zal mezelf nog eens citeren en het in het vet zetten, misschien ga je dan on topic reageren:

Wat is het probleem nu:
- bij het verslepen van de afspeelkop (als Logic NIET speelt) stuurt hij na elke SPP een Midi Beat Clock byte
- Bij het terugkeren naar het begin van de song (als Logic NIET speelt) stuurt hij na de SPP ook een Midi Beat clock byte

Bij de 2 bovenstaande gebeurtenissen is er geen enkele reden om Midi Clock bytes te gaan sturen. Dat is het probleem. Al de rest heeft er helemaal niets mee te maken.

^^^^^^

daar gaat het over...

Kijk, na al dat gezever in deze topic, zie de changelog van nieuwe versie van Logic:
Logic no longer sends MIDI Clock when stopped, improving sync with MIDI hardware devices.
Logic no longer sends MIDI Clock data when the playhead is dragged while Logic is stopped.

Ik had dus gelijk. En de bug rapporteren bij Apple heeft wel degelijk iets uitgehaald

Dus:
:slotje::slotje::slotje::slotje::slotje::slotje:

case closed.

Apple = super service

Image%202015-09-03%20at%2011.41.43%20a.m..png

Kijk dat zet meer zoden aan de dijk idd.
Goede actie, zouden meer mensen moeten doen ipv zeiken dat er iets niet werkt :)

Back