Kan geen SX files gebruiken op ander systeem...

musica

Trance is my middle name
Hi,

Ik kan geen nummers die ik gemaakt heb gebruiken op een ander systeem. Ik mag namelijk in een grotere studio mijn track afmixen (waar ze dus ook Cubase Sx gebruiken), maar Sx crashed meteen als ik daar het project open. Ik gebruik wat betreft geluidskaart en midi een ander systeem dan de grote studio. Voor mijn midi gebruik ik een midiman 4x4 en daar iets anders. Als ik mijn project daar open herkent Sx het midisysteem dat ze daar gebruiken niet eens...Vervolgens komt er het volgende te staan: "Audio Engine Error. De parameter is onjuist". Daarna crasht Sx meteen.

Kan iemand mij aub helpen, want het is voor mij echt noodzakelijk dat ik mijn nummer daar af mag mixen!

Alvast bedankt!

Gebruik je ook audio? Anders kun je hem misschien beter als MIDI file exporteren.

Als je een cpr file ergens anders opent zal hij inderdaad al de gebruikte vst instrumenten en effecten proberen te initialiseren. Ik ga er maar even van uit dat je geen warez synths of fx hebt gebruikt. De studio zal al deze instrumenten geinstalleerd moeten hebben. Als ze dat niet doen krijg je normaal een melding dat de betreffende synthslots en send slots niet gevuld kunnen worden.

Als je dit niet krijgt is waarschijnlijk je cpr file corrupt. Heb ik ook wel eens gehad. helaas.
Dan moet je inderdaad een midi file (of arrangement meenemen).
Nadeel is dan dat je alle synths , instellingen etc. opnieuw moet toekennen.

Ik heb uit voorzorg inderdaad alle effecten die ik heb gebruikt in Sx uitgeschakeld. Dit hoeft eigenlijk niet want ze gebruiken precies dezelfde versie als ik heb dus we hebben dezelfde effecten. Maar hoe kan een file dan eigenlijk corrupt zijn? Als ik het nummer opnieuw zou maken en dan weer zou saven...kan het dan zo zijn dat deze niet corrupt is?

Origineel geplaatst door musica
Maar hoe kan een file dan eigenlijk corrupt zijn? Als ik het nummer opnieuw zou maken en dan weer zou saven...kan het dan zo zijn dat deze niet corrupt is?

Als ik dat wist? :confused:
Ik baal er ook van. Maar soms zijn mijn cpr files totaal onleesbaar.
Dit gebeurd met name bij grotere projecten met veel midi tracks en veel vst instrumenten. Ik los het op door regelmatig oudere versies van de song te saven zodat ik altijd eenvoudig terug kan naar vorige versies.

Verder wordt inderdaad je audiokaart informatie gesaved in de song. Vind ik onbegrijpelijk maar ja.Technisch gezien zou hij normaal moeten omschakelen naar de nieuwe kaart in de andere computer. Je moet soms wel je song even opnieuw saven zodat de configuratie van die pc dan in je song staat. Als dat nodfig is merk je dat aan het hikken tijdens het vooruit scrollen in je song en dan verder afspelen. Als je hem dan opslaat en je laadt hem opnieuw in, is dat euvel verholpen.

Cubase sx is een geweldig product, maar kwa uitwisseling kan het nog wel eens lastig zijn.

Als het je alleen om het midi gedeelte gaat dan is het advies van bikkel een hele goede. Dit gaat altijd goed.
Met arrangements gaat het denk ik ook goed (.arr files). alle specifieke instellingen worden dan niet meegenomen. Je audio sporen informatie wel. Die hoef je daarna alleen nog maar handmatig toe te kennen.

Thanx Quifster!

Ik zal het proberen om als .arr te saven. Maar weet je toevallig dan ook hoe je de audio handmatig kan toekennen?

Origineel geplaatst door musica
Ik zal het proberen om als .arr te saven. Maar weet je toevallig dan ook hoe je de audio handmatig kan toekennen?

Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij vraagt die om de lokatie van je gekozen wav files tijdens het inladen. Die heb je daarvoor al op de harde schijf gezet, je moet ze dus alleen toekennen tijdens het vragen.
De audiopool wordt dan geupdate.

Succes! 8)

Ik heb net de tip gekregen om de hele map met .cpr file en .wav naar de harde schijf te kopieeren ipv de cd af te lezen...het werkt nu wel op mijn andere comp. :D Nu maar hopen dat het in de andere studio ook werkt...

Back