Papa was a rollin stone remix

J.Thompson

Nieuwkomer
Hey!

Nou, ik heb het gewaagd om een klassieker onder handen te nemen:

Laat maar weten of het wat is (geluidtechnisch vooral); overigens heb ik het zelf gemastered via deze plugin:

Greets!

J.Thompson

Last edited by a moderator:
Fijne remix! :) Heb er niet echt wat op aan te merken, feedback op geluidstechnische dingen laat ik andere over :p. Masteren blijft alleen een wat vage term voor mij.

Ik vind het jammer dat de bas/gitaar (of wat het precies ook is) op veel plekken alleen monotoon doorspeelt. Slechts op een paar plekken laat je die meebewegen met de vocal. Qua opbouw heb ik er niks op aan te merken, behalve dat een einde ontbreekt.

Qua mix heb ik het idee dat de kick heel veel sub heeft maar verder niet echt knalt. De hats kunnen ook een heel klein beetje minder schel.

@GijsH , thnx! Ja masteren was voor mij ook een mysterie hoor maar met die plugin werd het een stuk makkelijker (7 stappen en een manual voor de mogelijke instellingen)

@Stupide, bedankt voor je feedback! Ik heb gekozen voor weinig variatie mbt de distorted gitaar; voor mij gevoel zou het anders te hectisch worden (alhoewel ik dergelijke variatie uberhaupt niet hebt geprobeerd bij deze mix). De sub zou ik zelf even op andere systemen moeten checken om te luisteren wat je bedoelt; hoogstwaarschijnlijk is dit gebeurt tijdens het masteren (bij het mono maken van lage frequenties).

Vind sommige akkoord progressies heel erg nice.. Het distortoined, herhalend geluid vind ik er iets minder bij passen.. misschien kan je em ook nog via automation wat tweaken.. of een Phaser oid erop..

Het hoog komt idd erg hard aan.. zoals forumlid Stupide ook al opmerkte.. Laag is wel lekker. :)

Al met al vind ik het zeker een lekkere remix :mega:

Thnx guys!

Ik laat het nu voor wat het is maar ben het eens met de feedback over de gitaar; is inderdaad niet het sterkste element. Overigens is er voor mijn gevoel net iets te veel tape saturatie over heen gegaan (vooral te horen aan de hi-hats).

Hoorde ook van andere dat het iets te transparant is (weinig warmte).

Ik ben aangenaamd verrast moet ik zeggen. Toen ik de titel las, dacht ik even "tja, daar is er weer eentje". Meestal ben ik bang dat een bestaande klassieker volledig wordt verkracht. Maar je hebt er echt je eigen draai aan gegeven. Ik vind hem erg lekker! :okdan:. De goitaar is al wat over gezegd, maar ik vind hem eigenlijk prima kunnen, zeker in het tweede deel van de track.

Mix is niet te transparant, maar te dun naar mijn smaak. De ondersteunende akkoorden mogen wat meer laag krijgen. Probeer anders iets van een pad eronder te zetten, zacht op de achtergrond, om iets meer body te krijgen in het lagere fequentiegebied. Die arp in de break vind ik ook iets minder geslaagd. Misschien kun je hier een piano gebruiken?

Waar heb je de vocals vandaan gehaald?

Hey Dr. van Lansberg,

Dank voor je positieve feedback! Haha, ja dat is altijd een risico! Ben blij dat, als ik zo iedereen hoor, The Temptations geen aangifte hoeft te doen!

Ik ben nog heel erg aan de leer met het mixen/masteren; na een verleden van super muddy mixes cut ik de laatste tijd misschien iets te veel laag (op bijna alles behalve de bass). Zal er rekening mee houden in mijn volgende mixes!

De vocals komen van een pack die ik een tijdje geleden heb gedownload. Ze zijn van redelijke kwaliteit maar soms moeilijk te mixen door de mee opgenomen reverb (en vaak zijn een beetje schel). Het is een Motown pack; voals van The Tempations, Marvin Gaye, Jackson 5 etc. Laat maar weten of je deze wilt hebben dan stuur ik hem wel ff via wetransfer ofzo!

Back