Winkel voor PC en killer geluidskaart

DJ41

Lid sinds 1834
Dit jaar ga ik meedoen aan het PC prive gebeuren bij mij op de zaak. Allemaal erg interessant, want ik ben van plan om het op een leuke manier aan te pakken.

PC van 2500 gulden (jaja, nog steeds in guldens)
Soundcard van 2500 gulden.

Heeft iemand dit al eens meer geflikt met zo'n project? Ik mag maximaal tot 5000 gulden gaan en mijn eigen setup kiezen als het maar een systeem is incl monitor.

Nu is dus de grote vraag weet iemand van jullie een winkel die zowel PC's verkoopt als high-end geluidskaarten (liefst omgeving r'dam).

En welke soundcard adviseren jullie erbij?

Ik hoop maar dat je dat voor elkaar gaat krijgen.

Hoe is het geregeld bij je bedrijf? Mogen jullie overal iets bestellen en dan de bonnen inleveren? Of moeten jullie collectief ergens iets bestellen? Als het laatste het geval is zal het een probleem gaan worden denk ik. En is het uberhaupt toegestaan om voor zoveel geld een soundcard te kopen?

Hey, we kunnen elkaar een hand geven! Ik wil namelijk ook via PC-privaat een compu aanschaffen (mijn P2-266 is wat traag aan het worden..)
Hier (TNO-TPD) mag je bij een zelf uit te kiezen winkel een 'pc' kopen waarbij je de factuur naar TNO laat sturen. Ik denk dat ik een winkel ga uitkiezen die een door mij aangegeven geluidskaart wil bijbestellen voor in te bouwen. Dit moet geen probleem zijn mag ik hopen??

Arv

Je hebt belastingtechnisch recht op een PC-prive project
Jouw baas kan je dus niet dwingen je systeem bij een bepaalde zaak te kopen
Zelfs wanneer jouw bedrijf niet voorziet in een PC-prive project, kun je zelf uitzoeken hoe het in elkaar zit en een voorstel indienen
Jouw baas moet dit dan serieus in overweging nemen
Het is tenslotte je eigen bruto loon ;)

In Delft heb je een aantal goede PC zaken waar je je PC zelf kunt samenstellen
A-Tembo is bijvoorbeeld een hele goede: http://www.a-tembo.nl

Zij zijn tevens Terratec dealer, dus misschien kun je daar wel meteen een EWS88MT aanschaffen 8P

Bij ons is het ook zo dat ik naar een winkel van eigen keuze mag gaan. En dan de bonnen inleveren. De enige "eis" die ze eraan stellen is dat je tenminste een basisconfiguratie moet hebben van een Pc + Monitor en OS. Voor de rest mag je zelf weten welke onderdelen erin komen en wat die kosten tot een max. van 5000 piek. Klinkt niet gek, al zeg ik het zelf... Ik zal de voorwaarden er nog eens bij zoeken...

Origineel geplaatst door Synic
In Delft heb je een aantal goede PC zaken waar je je PC zelf kunt samenstellen
A-Tembo is bijvoorbeeld een hele goede: http://www.a-tembo.nl

Zij zijn tevens Terratec dealer, dus misschien kun je daar wel meteen een EWS88MT aanschaffen 8P

SUPER! Daar ga ik meteen effe checken. Rete dichtbij voor mij..

Arv

Origineel geplaatst door Synic
Je hebt belastingtechnisch recht op een PC-prive project
Jouw baas kan je dus niet dwingen je systeem bij een bepaalde zaak te kopen
Zelfs wanneer jouw bedrijf niet voorziet in een PC-prive project, kun je zelf uitzoeken hoe het in elkaar zit en een voorstel indienen
Jouw baas moet dit dan serieus in overweging nemen
Het is tenslotte je eigen bruto loon ;)

Jammer maar helaas. Als de baas bepaald waar het gekocht moet worden kan jij hoog en laag springen, maar dan gebeurt het niet. Ik weet dat dit lullig klinkt, maar volgens mij kan je er niet tegen doen.

Stel: een bedrijf met 2000 medewerkers. Willen allemaal een nieuwe pc. Ze kopen zelf hun pc en leveren per man bv. 3 a 4 bonnen in. Dat is gewoon niet te verwerken voor de administratie. Dus dan kan je je eigen samengestelde pc wel vergeten.

Grote bedrijven hebben meestal een aktie. Je kan kiezen uit meerdere systemen en dan houdt het op. Opzich is dit ook wel te begrijpen.

(Bij m'n huidige baas gaat het jammer genoeg wel zo)

Ik werk bij Royal Nederland (verzekeringsmaatschappij) en die is ook vrij groot. Alleen die laten het je allemaal zelf regelen. Wat voor mij dus een zegen is :)

Origineel geplaatst door krz

Jammer maar helaas. Als de baas bepaald waar het gekocht moet worden kan jij hoog en laag springen, maar dan gebeurt het niet. Ik weet dat dit lullig klinkt, maar volgens mij kan je er niet tegen doen.

Stel: een bedrijf met 2000 medewerkers. Willen allemaal een nieuwe pc. Ze kopen zelf hun pc en leveren per man bv. 3 a 4 bonnen in. Dat is gewoon niet te verwerken voor de administratie. Dus dan kan je je eigen samengestelde pc wel vergeten.

Grote bedrijven hebben meestal een aktie. Je kan kiezen uit meerdere systemen en dan houdt het op. Opzich is dit ook wel te begrijpen.

(Bij m'n huidige baas gaat het jammer genoeg wel zo)
Er zit inderdaad een nadeel aan: een PC-prive project is alleen mogelijk als je de PC voor bedrijfs doeleinden nodig hebt
Dit is zo in het belastingstelsel gedefinieerd
Je hebt dus wel een krabbel van je baas nodig ter goedkeuring

Ze kunnen je echter niets afdwingen wat betreft je keuze
Als zij je aankoop eenmaal goedkeuren, heb jij de vrije keuze in waar je je systeem aanschaft
Een personeelsafdeling kan weliswaar klagen dat het te veel administratie zou zijn, daar heb jij niets mee te maken ;)

Ik heb op die manier een 19" monitor gekocht
Ik kon het gebruik ervan verantwoorden i.v.m. mijn taken
En het enige wat ik heb ingeleverd is een handgeschreven bonnetje met het totaal bedrag, de BTW en een bedrijfsstempel erop

Zelf ben ik systeembeheerder bij een middelgroot bedrijf en deel ik de verdieping met de afdeling personeelszaken
Zodoende ben ik vrij betrokken geweest bij de invoering van ons PC prive project

Voor hen heb ik een keer een lijst met leveranciers geleverd voor de PC prive projecten
Deze golden echter als alternatief, de medewerkers mochten zelf een leverancier uitzoeken, dat was hun wettelijke recht

Synic, voor een bedrijf met 28500 medewerkers is dit natuurlijk niet te doen. ;)

Je krijgt een lijst met beschikbare configuraties en daar heb je maar uit te kiezen, want je zegt zelf, de baas moet een krabbel zetten en die zetten ze niet onder wat los ingeleverde bonnen. :)

Het scheelt inderdaad dat het in mijn geval om een klein bedrijf ging (280 man)

Maar met een hoop gezeik kun je best een eind komen en misschien wel een mooie regeling treffen

Dat verschilt helaas echt van bedrijf tot bedrijf :(

Kanttekening

Kanttekening

PC Privé is prachtig.. maar denk goed na voordat je er aan begint. De afschrijvingstermijn is vaak 24 (of 36?) maanden. Als je zeker weet dat je zolang bij je baas wilt blijven werken is er niks aan de hand..

.. maar vertrek je bijvoorbeeld na een jaar.. dan komen er toch veel kosten voor je kiezen (bruto zul je dan weer Netto moeten maken.. omdat je baas anders problemen krijgt met de Belastingdienst).

Ik betaal hem dan ook af binnen twee jaar en doe dat met vakantiedagen, dat is een hele soepele regeling geweest

Ik heb er geen cent voor betaald :)

En als ik hier ooit wegga, hoef ik geen geld bij te leggen

Wij krijgen altijd in december een winstuitkering, ongeveer een maandsalaris Netto. En die maandsalaris Bruto is al die 5000 piek!!! Een winstuitkering wordt namelijk 52% belast !! Echt vreselijk!! Leuker kunnen ze het niet maken, wel rotter!

8)

Back