Het zwarte goud

Jtotheoost

Nieuwkomer
Na jaren zwoegen, is het eindelijk tijd om mijn studie af te ronden. Het enige wat ze van mij nog vragen, is een grootschalig onderzoek. Gelukkig had ik de keuze om zelf mijn onderwerp uit te zoeken en ik heb er voor gekozen om een onderzoek te doen naar een object, wat mij in der loop der jaren voor wat hoofdpijn heeft gezorgd, namelijk vinyl platen, ook wel het zwarte goud genoemd.

Sinds jaar en dag verzamel ik vinyl platen. Zoals velen van jullie weten, is een passie hebben voor een bepaald product, een zeer aangename hobby om te hebben. Maar daarentegen, verzamelwoede tijdens je studententijd is niet echt een combinatie die goed samen gaat.

Ik wil mijn studie graag afronden en heb daar heb ik een klein beetje hulp bij nodig. Voor mijn onderzoek ben ik opzoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in vinyl, nog steeds vinyl kopen of vroeger hebben gekocht.

Via een online tool heb ik een vragenlijst opgesteld die via deze link te raadplegen is. http://www.thesistools.com/web/?id=463691

De vragenlijst neemt vijf minuten van uw tijd in beslag en u zal mij er enorm mee helpen.

Mocht u geïnteresseerd zijn in het eindresultaat van het onderzoek, dan kunt u een mailtje sturen naar: resultatenvinylonderzoek@gmail.com

Bij voorbaat dank,

Ik zie hier de relatie tot synthesizers niet ?

Omdat ik toch nieuwsgierig was heb ik op je link gedrukt, ik ga het niet invullen maar ik moest lachen om deze vraag:

Hoe omvangrijk is uw platencollectie?*
0 tot 19 stuks
20 tot 39 stuks
40 tot 59 stuks
60 tot 80 stuks
meer dan 80 vinyl platen

eeeuh, de meeste verzamelaars hebben wel meer dan 80 lp's hahaha, zelf zit ik nu rond een magere 2400 stuks

Maar zoals gezegd denk ik dat je dit beter kan vertalen naar het Engels en het op Discogs zetten ofzo. daar zitten vinyl verzamelaars.

Ik wilde hem invullen maar ben halverwege maar gestopt. Ik koop alleen tweedehands platen en heb echt geen flauw idee wat een nieuwe plaat tegenwoordig mag kosten. Daarnaast kan de plaat enorm qua prijs verschillen als je gaat praten over labels en persingen. Dus die vragen m.b.t .prijzen kon ik allemaal niet beantwoorden terwijl ik toch wel into vinyl ben.

Back