E-mu ESI4000 Record not found

tobias

Stamgast
Een tijd geleden had ik hier een vraag gesteld over een Iomega zip-drive om aan te sluiten op mijn ESI4000 sampler. Dit was niet gelukt dus ging ik het proberen met floppy's.

Na een tijdje gezocht te hebben had ik eindelijk 2 floppy's kunnen vinden. Echter als de floppy probeer te formatten krijg ik de melding. Record not found. Ook als ik wat probeer op te slaan op de E-mu ESI4000 sampler krijg ik deze zelfde foutmelding.

Graag hoor ik van jullie reactie!

mvg Tobias

Werkt de diskdrive nog wel goed?
of zijn die diskettes nog wel goed en niet beschadigd?

Ik zou een nieuw pakje diskettes kopen... dan weet je iig dat die okay zijn.

Ik zou trouwens wel een scsi zip gaan gebruiken, of er een scsi harddisk op aansluiten. De undo functie van de ESI heeft een scsi backup drive nodig namelijk.
Maar je kan nauurlijk ook steeds handmatig opnieuw van diskette laden..

De diskettes deden het wel gewoon op mn akai s2000. Heb jij een aanrader qua scsi drive?

ja.

een Iomega Zip drive :-)

Ik heb er een aantal gehad, en eigenlijk nooit problemen gehad. Toendertijd was het een superhandig systeem en die 100 mb schijven waren een hele vooruitgang t.o.v. diskettes. Een interne ziet er wel fraai uit.. geen lelijke dikke scsi kabels die je ziet.. Het is wel een heel gedoe met die scsi spullen, het is oude techniek.

Ik zou eerst even kijken of je die diskettes aan de praat krijgt, en dan kijken of je die ESI uberhaupt wel handig vind voordat je gaat investeren in scsi spullen.. Ik vond hem persoonlijk niet zo lekker werken.

Als die diskettes het gewoon deden, dan is mss het diskette station stuk. Of kan je niet iets instellen daarvoor in het OS? Het is alweer een hele tijd terug dat ik een ESI had..

Laatst gewijzigd:
Bij de aankoop van deze sampler kreeg ik een Iomega drive erbij. Achteraf bleek dit geen Scsi drive te zijn. Ook kreeg ik een syquest drive erbij. Ditproberen aan te sluiten was ook een groot drama. Ik heb ook nog een akai s2000 sampler alleen dit lijkt mij een beetje een downgrade.

Het rare is dat nergens op internet iets staat vermeld over deze foutmelding of ik ben slecht in zoeken. Hopelijk kan ik iets vinden over deze foutmelding.

Hi Tobias,

Wat betreft het aansluiten van SCSI (ik neem aan dat de Syquest drive die je hebt WEL SCSI is)...heb je hierbij rekening gehouden met de SCSI ID van de drive.

Ik lees in de handleiding dat deze niet op 5 mag staan (de ESI gebruikt ID 5) en de ESI drive gebruikt ID 0.

Met de 'record not found' kan ik je niet helpen.

Groeten,

Robin.

Back