mks-70

DigiLoog

Ouwe rot
Hoe kan ik controleren welke software versie mijn Roland MKS-70 heeft, welke handelingen moet ik hiervoor verrichten!
Ik heb sinds kort een KiwiTechnics Patch Editor die ik nu nog voor mijn Oberheim matrix-1000 gebruik en ik wil hem ook voor de MKS-70 gaan gebruiken.
Echter die moet de laatste software versie hebben ROM v1.08
Mijn tweede vraag is : als mijn MKS-70 niet de juiste software heeft hoe kan ik dan aan de v1.08 komen.
Alvast mijn hartelijke dank :halleluja

Laatst gewijzigd:
Hey,

Dit stond op het web.

The following procedure can be used to check the ROM version:

1) Hold down VALUE while powering up.

En over de rom.. misschien heeft de JX series yahoo group wel een image bij de files staan, op ebay lijkt het nogal prijzig.. ook zag ik ergens dat iemand een beta versie heeft gemaakt met meer modulatie mogelijkheden.

Dit is niet zo heel spannend, als je wel vaker apparatuur open hebt gemaakt is het eigenlijk wel een eitje. Kwestie van 2x de juiste eprom eruit halen omwisselen en goed terug prikken. Zoek via google anders eerst wat info hierover, het staat vast nog wel ergens gedocumenteerd met screenshots op het net. Suc6 :okdan:

Dit is niet zo heel spannend, als je wel vaker apparatuur open hebt gemaakt is het eigenlijk wel een eitje. Kwestie van 2x de juiste eprom eruit halen omwisselen en goed terug prikken. Zoek via google anders eerst wat info hierover, het staat vast nog wel ergens gedocumenteerd met screenshots op het net. Suc6 :okdan:

Dat gaat wel lukken, heb al vaker Eproms uitgewisseld, ook wel eens condensators en interne batterij vervangen.
Daar doelde ik niet op, waarom moeten er 2 Eproms uitgewisseld worden, ik dacht één de V1.08, dat was mijn vraag.
Waarvoor dient die andere dan :?

Laatst gewijzigd:
Als ik het me goed herriner, tis hier alweer een jaar of 10 geleden, moeten er van 2 boards ieder een eprom gewisseld worden. Vraag gewoon die kit aan bij Roland, schroef de mks daarna open en vervolgens zal het zich vanzelf wijzen, maar het moet gek lopen wil er niet een tutorial voor beschikbaar zijn op het net... 8)

Back